torsdag 31 maj 2012

"Lite Kinky hos IKEA.......!"

Nej, IKEA är varken roligt, spännande eller fantasieggande......tills igår! Var med min Dotter där igår, vi skulle ha en extra garderob till hennes skor!!!! Hm.....ja i vilket fall som helst så vandrade vi runt där i gångarna...vad skådar mitt norra öga. På avdelningen för utemöbler så "glimmar" det till, där står hon "Vågö" heter hon visst, en rosa bresande plastskapelse för "våta dagar" som det står i reklamen, eller om jag nu inbillat mig det! Skön och komfortabel var hon, fast det finns ett avrinningshål i sittdelen som jag inte riktigt känner mig bekväm med! Frågor min Dotter vad hon tror om det? "-Helt klart ett Glory Hole, säger hon!" Vad får ungdomarna alltifrån nuförtiden. Sedan kommer det en man i min ålder och provsitter stolen brevid, han pillar lite förstrött i hålet, kan då inte låta bli att fråga vad hon tror om det? Aldrig sett någon skifta färg i ansiktet så fort, han gick iväg utan att svara......helt klart är det något "mystiskt" över Vågö....eller sitter "mystiken" i min hjärna?

Fast lite seriös är jag allt nog, för denna plaststol är ju perfekt när man har sin inkontinenta Mormor på besök, bara trycka in pottan in under och sedan spola av den när hon åker hem, fast då måste man nog hjälpa henne upp först, krävs viss akrobatik för att ta sig upp ur denna tingest! Köpte fyra stycken i rosa att ha på landet, tror det blir en mycket blöt sommar i år!
Tror jag börjar gilla IKEA!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Ciceron i IKEA träsket!
PS: Vill du läsa mer om Vågö så gör det här! Bilden ifrån IKEA:s hemsida!

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ha ha ha.. Undra om jag inte skulle köpa en sådan ;)

Det finns en del kvar på bilkyrkogården i Ryd men det håller på att rosta ihop.. Så skall du sit så är det nog läge att göra det snart..
Men en häftig plats är det allt =)

Kram Mia

conny sa...

IKEA och i en enda del, det låter skumt. Är något större än en handväska och kommer från IKEA brukar det vara 50 delar som inte passar ihop, men som man måste tvinga ihop på nåt sätt.

desperat hemmafru sa...

Har du fyra mormödrar???

BP sa...

Absolut ÄLSKAR den stolen, så multifunktionell. Man ska ju ha framförhållning så...
Bara den finns i limegrön så...

Anonym sa...

Hahahahaha Jag tänkte först att hålet måste ju självklart vara för när det regnar så rinner allt regnvatten bort från sitsen. Men lite onödigt för regnar det och man sitter på stolen så har hålet ingen funktion. Ja det skulle vara för latmaskar som inte orkar ta och vända lite på stolen när sitsen är blöt. Men dotterns ide var ju klockren eller varför inte bara kissa rakt ner på gräsmattan via hålet haha/C