måndag 15 november 2010

"Min Fru inom konsten...................!"





Jag är i "obalans" så in i "norden"........det händer saker som man inte alltid kan kontrollera eller råda över.....skriver om det senare, men för att få det att fungera krävs lite "eftertänksamhet", lite svårt ämne. Ja, skit samma, för att bli lite på bättre humör så valde Lilla Frun, Kryckan alltså och jag att ta en visningsrunda på Stockholms Auktionshus under Söndagen!
Det brukar fungera för att få mig i "harmoni".......igår gick det inte så bra, de flesta konstverken som ska auktioneras ut både hos Stockholms Auktionsverk och på Bukowskis var rena "skämtet"..........konsten är för fan inte konstverken utan att sälja skiten, var helt klart den illa dolda agendan!
Det "hörs" också när jag är missnöjd över något och en Östermalmskärring "hyshade" mig så vi blev lite osams. Ingen "hyshar" mig, jag säger precis vad jag vill och låter precis hur mycket jag vill, särskilt om det är en massa skenheliga människor som försöker vara "förståsigpåare"......visst fanns det mycket av kvalité men inte mer Oumberligating än att de kunde räknas på handens fem fingrar.
Soffan, Linn Fernström, Isländsk ljusintstallation och Robbie Williams funkade vill jag påstå, men inte mer så för att komplettera det hela så knökade jag in min Lilla Fru på bilderna!
Då blir "konsten" komplett, fast helst skulle hon vara naken, fast då hade vi blivit utkastade!
Annars så säljs det en djäkla massa fotokonst på just nakna kvinnor på Bukowskis, inte så där "mysnaket" som det skulle blivit om jag fotat Lilla Frun näck i den röda soffan. Utan mer rått och porrigt.........sådana bilder gör för fan ingen glad på en Söndagseftermiddag!
Som ni vet så trycker jag upp T-shirt med egna texter. Förra årets T-shirt med texten "Fula människor gör mig ledsen" sålde slut på nolltid, nu ska jag trycka upp 100 till med "Ful konst gör mig ledsen"!
Hoppas kunna återkomma med fler inlägg angående konsten som i dagarna nu ska auktioneras ut hos Bukowskis och hos Stockholms Auktionsverk!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

9 kommentarer:

Mollamaja sa...

Hoppsan....hälsar lite försiktigt härifrån "skenhelighetens Mecka..."

BP sa...

1. Du har en otroligt vacker fru:-)
2. Dina foton är absolut kanoooon, speciellt skuggbilden är en höjdare.
3. Förstår att du blev besviken öven den "billiga" fotokonsten. Läste idag att den är "inne" - herregud alltså.
4. Finns det verkligen fula människor? Här är jag inte så säker faktiskt.

Vit som snö sa...

Godmorgon Peter.
Som alltid ett vitaminpiller att kika in här:) Nu hinner jag inte in så ofta men då får man läsa fler klokheter åt gången istället:) Och le:) Och gapa:) Idag var det nog bilden av "dajmkrysset" som fick mej att svälja morgonteet fel;) Tror du att någon köper sån "konst"? Jag kan bara inte tro det! Men så är jag ingen förstå-mej-påare" heller.. Jag gillar mer babyn o hunden, den svindyra porslinsfiguren från NK OCH bilderna på din fina fru:) Sånt som gläder mitt öga:)
Sen får jag tacka för din lektion i rättstavning, hur kunde jag bara stava Oumberliga fel?? Hihi Tangentbordet måste ha kastat om E och Ä... Eller hur?!
Ha en fin dag, hoppas det som gör humöret ur balansordnar sej!
Ha det gott! Kram Cilla

Synnøve. sa...

Sån där konst har jag svårt för.
Vill gärna se vad det föreställer hihi.
Men bilderna på frugan var fullt förståliga. Har du funderat på att sälja dom? Nähe nä...
Jag vill oxå gärna säga det jag tycker.
Jag gör det med. Inte så poppis alla gånger.
Men det struntar jag i.

Så du går på kryckor ja...
Hoppas det går över fort.

Här är det vinter. 10 cm snö. Det kommer mera, 10 minus... härligt säger jag bara.
Ha det gott och gå försiktigt.
Kram Synnöve.

desperat hemmafru sa...

Jag köper två tröjor med en gång! Kul sätt du diskuterar konst på och kul att någon vågar tycka något utanför ramarna. Efter att ha varit på moderna museet för någon månad sedan känns det faktiskt mycket roligare att måla igen! Är "det" konst, då är jag också konstnär!!! :-)

Elin Damberg sa...

Vad är det med dig och Östermalmskärringar, Peter? :-)

Jag har varit låg i flera dagar, men nu skiter vi i det (för att använda ett Piotr-uttryck). Poängen är: nu när jag rullade in på din blogg blev jag genast på lite bättre humör. Jag har läst ikapp sen sist, och framförallt TITTAT ikapp (what took me so long?) och du är sannerligen en underhållare av rang. Smärtan och frustrationen är ju uppenbar, men det är ändå genom humorn du når fram. Alltid alltid alltid. Hatten av, för sjutton.

Och Hexis är den finaste.

Elin Damberg sa...

Hexis: Du har väl inte plåtat dajmkrysset på dig själv!?

Peter: Nej, faktiskt inte...


* * *

Hahahahahaha, jag döööör. Nu blev jag verkligen på bättre humör. Jag läste just upp detta för Konstnären, men jag flabbade så mycket att han inte hörde vad jag sa, och sen började jag nästan lipa i nånslags skrattpsykos. Jag får tyvärr säga att han aldrig fattade (eller snarare hörde) vad det var som var så roligt.

Hahahaha.

Tack, Peter.

Megakram.

Lysande ögonblick! sa...

Tycker det är din fru som är konsten. :-)

Hoppas du finner ro och balans.

Kul att hitta hit!

Caja: sa...

Läser som vanligt med ett stort leende på läpparna och undrar fortfarande var du får all din kreativitet och påhittighet från....hrmm...vill ha....dela med dig för sjutton då!!!

Vill passa på att önska dig och din söta fru en trevlig helg!

Ps. här i skåne snöar det idag, hur är det där ni bor?

Kramar till er/caja