måndag 2 juli 2012

"Semesterrapport......Del I.......!"

I väntan på "bättre väder tider" då jag och Lilla Frun ska ta "The Loowe Machine" och rulla ut på vägarna så kan jag ju alltid berätta vad jag gjort denna min första semesterdag. För det är ju sådant vi vill läsa hos varandra vi bloggare, hur mycket man gått ner i vikt, hur mycket skinn man filat bort under hälarna och hur djäkla ont man har här och där och framförallt hur våra barn och husdjur mår!

Kan meddela att vår vattensköldpadda LasseMaja mår prima och att mina barn Snorre 23 år, Loke 20 år och Lilla Embla 18 år mår bra i sina magar och har inte rapporeterat in några diarée symptom denna vecka, alltså, frid och fröjd.

Kom hem ganska sent inatt, hade avskedsfest med min Jobbarkompis Miss C på Donken, vi kanske nu inte kommer att ses på minst 4 veckor, jag är övertygad om att hon kommer mår bra av denna separation. Unga kvinnor ska inte umgås med äldre män.

Lilla Frun blev lätt chockad när jag kom hem, inte att det var klockan 1 på natten, utan att jag valde att fylla ett ölglas med is och sedan fyllde upp med vitt vin ur en Kicki Danielsson Festis (3 liters Box)
Tror att det var första gången under vårat 27 -åriga förhållande som jag drack själv.

När jag druckit tre sådana glas, cirka en liter vin, så fick jag den brillianta idén att starta ännu en blogg (precis som jag inte har nog med detta elände till blogg), jag hade tänkt att skapa en semesterblogg med namnet www.semesterfylla.se , jag hann dyrt registrera namnet, något jag nu ångrar, så vill du ha "varumärket" så är det nu till salu.....kompispris...ska vi säga några pavor?

Sedan spelade jag musik högt och en granne klagade, talade om att hans tjocka ungar stört mig nu i över 3 år när de hoppat runt i våningen ovanför oss på en dansmatta, inte fan har jag klagat inte och inte har jag heller varit berusad och spelat musik förut heller...ha!

Startade dagen med en balja Te och 15 bitar socker som jag dricker på "bit", 3 frallor med massor med Dansk stinkande ost på. Sedan har jag både hunnit med att käka jordgubbar, läst bok i över 2 timmar och sovit middag.

Vaknade till av att Lilla Frun ville ha sällskap och titta på reprisen av Project Runway, det avsnitt då deltagarna ska sy Drag Queen kläder, helt djävla underbart program och helt underbara personligheter. Bla Chris March min stora kläd och festdesigner idol sedan många år, se hans hemsida här. Kryckan och jag ska på maskeradbal i September, ska självklart ha den Ann Margret inspirerade rosa dräkten på bilden ovan, Lilla Frun syr dräkten och Lilla Dottern fixar smink och låshår.
"-Pappa, sa Lilla Dottern! Vi måste vaxa din bröstkorg också!"
Nja, så roligt ska vi inte ha, vill ju inte bli alltför "Dragig", blir jag osäker på min egen identitet under festkvällen kan jag ju slita av låshåret och säga att jag är Elvis istället, men att Lilla Frun valde fel färg på tyget!

Ja, nu är det några timmar kvar av min första semesterdag och kvällen är ännu ett oskrivet blad......fast den där Boxen med vin som blev kvar sedan min Dotters studentexamen ser väldigt frestande ut, två liter kvar....vilken fest, vilken semester...vilket party....vilken natt! Allt kan hända....återkommer till bloggen i natt!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Semesterleverantör i Cyberrymden!

3 kommentarer:

BP sa...

ASG - kan inte säga mera!!! Ett av dina bästa inlägg!

Anonym sa...

Höhö, hihi! Sa du verkligen så till grannen? Bra gjort!

Freedomtravel sa...

Hehe... det låter som att semestern börjat bra ;) Får önska fortsatt fin semester då! :)