fredag 23 augusti 2013

"Orgasmens dag.......dagen och inlägget som helt försvann......!"

Vet inte riktigt om det var den 7:e eller 8.e Augusti som var internationella orgasmdagen. Allt i mitt liv har just nu flutit ihop till en enda "sörja". Började ett inlägg i ämnet, men har jobbat hela sommaren så all kraft har runnit ur mig hel och hållet.

Vems fel är det då, ja faktiskt mitt eget. Lilla Frun var rejält dålig hela våren och en bit in på sommaren så lusten för semesterplanering kom av sig. Ja, så nu sitter jag här och ögonen går i kors av trötthet, för visst attan behöver man några veckors sommarsemester....jaja....det kommer fler år och fler somrar.....förhoppningsvis. För vem vet vad som växer och gror inom oss......!

Nej, nu ska jag inte låta gnällig och missnöjd inte.........nu kör vi....hm...nu kör jag på med bloggandet i alla fall, en sak som jag verkligen saknat.

Ja till saken, orgasmen alltså. Så här var det en varm sommardag för några veckor sedan. En bekant till mig hade gjort en ny tatuering på benet, hon visade mig detaljerna och jag tog lätt med tummen och pekfingret och spände ut skinnet för att just se de fina detaljerna i tatueringen.

En betydligt äldre kvinna än den yngre med tatueringen passerade just och sa med snäsig röst att nu hade jag minsann hittad på en ursäkt för att få tafsa en yngre kvinna på låren.

Jag kan min "beteendepsykologi" så snabbt som bara den så fångade jag in den äldre kvinnan i min famn och gav henne en stor kram med orden: "-Var inte orolig, jag tafsar gärna på äldre kvinnor också!" Kramen besvarades sedan tittade hon på mig och sa glatt: "-Vet du att det är orgasmens dag idag?"

Hade faktiskt inte aning om att det fanns en sådan dag, nu har jag googlat, men resultatet var klent, men det är ju ett år till nästa gång så nu kanske vi bloggare kan hjälpas åt att få fart i ämnet, i alla fall på nätet vid sökning. Läs mer om orgasmens dag här

Som sagt, att börja blogga om orgasmer är säkerligen en bra start på bloggandet. Tror fan att det är alldeles för lite orgasmer här i världen, undrar om inte läget i Syrien hade varit betydligt lugnare om ledningen av landet hade pippat istället för att kriga. "Make love not war"

Fast sex handlar ju ofta om makt......så kanske jag har fel ändå? Ja, inte fan vet jag, ju äldre och klokare jag blir desto mindre svar hittar jag på mina "frågor"..........men skit i det, nu tror jag att fått igång bloggfingrarna i alla fall.

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kompis i Cyberträsket!

Inga kommentarer: