torsdag 17 oktober 2013

"Djävligt trött på att bli omkörd.......!"

Man ska vara nöjd........har jag hört folk säga, men uppriktigt sagt så är jag inte nöjd alls med vår Husbil, se inlägg lite längre ned i bloggen. Visst är den praktisk, bränslesnål och ekonomisk.....men va fan......hur kul är det egentligen på en skala.

Erkänner gärna jag har "lån" kvar på min nuvarande Husbil, men det var inga problem att lösa inte, lite längre avbetalningstid hos Ikano Bank bara. Nu är det bara ett OK ifrån min Älskade Fantastiska Fina, Rara och Kära Lilla Hustru sedan är saken "biff".

Fast jag har stora Fiatmotorn i vår nuvarande Husbil så går det för sakta, i alla fall i starten, som sagt nu har jag hittat en liten Pärla med en V10 Bensinare under huven, automat så det lär skotta iväg ganska bra, 300 kusar tycker jag är lagom, var för något år sedan ute och provkörde en Husbil med betydligt kraftigare motor men den drog nära 5 liter milen och det går ju bara inte, den som jag nu vill köpa på bilden ovan drar bara kring 2-3 liter milen...........föresten apropå ingenting vet någon hur man slangar bensin?

Gillar du också riktiga Husbilar gå in här och titta på Skönheten Winnebago  FOUR WINN S5000,V10......bara namnet ger rysningar...........vad tror ni jag ska ge bilen för familjenamn då?
Självklart.....The Loowe Machine II......vad annars!
Sedan en annan sak också Vänner......håna mig inte nu....jag är barnsligt förtjust i Burnouter också, tänk att en solig dag få "bränna lite däck" i den här djävligt tråkiga incheckningskön vid Böda Sand. En massa fåniga raggare bara, är det inte dags att vi Husbilsfolk visar vart "skåpet" ska stå nu?

En annan sak, inget mer gnäll om växthuseffekten kontra bränsleförbrukning.......om det blir några grader varmare här på sommaren är ju bara skönt och smälter polerna så beräknas havsnivån stiga 78 meter totalt.........gissa på vilken höjd vår Sommarstuga är placerad, jo exakt 82 meter över havsnivån i inlandet av Uppland......havstomt med andra ord, bara att klä av sig naken och dyka i från altanen!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt Brända Gummi i Cyberträsket!

3 kommentarer:

BP sa...

Vi går liiiiite i husvagnstankar själva faktiskt, men maken och jag är inte riktigt överens där. Han är ju 1,96 lång, vilket för med sig några extra problem i form av takhöjd och sänglängd om man säger så.
Å vår kan krypa fram, fast inte sluka 5 l/mil;-)

Freedomtravel sa...

Vi har ju trimchip i vår husbil ;) Fast idag läste jag att de funderar på att sätta upp hastighetsbegränsning för husbilar på 120 km/h... gillas inte ;)

robi sa...

Super post