tisdag 3 april 2012

"Nu djävlar är det Bikini dax....Berättelsen om en bild......!"


Inga oförskämdheter nu, Puddingen på bilden är min Fru, Fraggeln min son och Hunken till höger är min Svåger! I vilket fall så är bilden tagen sommaren 1994, den sista sommaren min Fru kunde bada i havet på egen hand innan hennes "sjukdom" gjorde att hon inte kunde röra sig utan hjälp och stöd!
När bilden togs hade hon redan stora problem, men belastade inte mig med det, utan tänkte för sig själv att "det går nog över", men hormonerna i hennes kropp ville annat och sakta fortsatte "foglossningsprocessen" i hennes kropp efter tredje barnets födelse och en månad senare kollapsade hennes höfter och ländrygg, allt "brosk" var i princip som upplöst! Har skrivit en hel del om det på min medicinblogg www.jernsaxen.blogspot.com  . Fast medaljen har ju alltid en baksida och även en framsida och min Frus svåra rygg och bäckenkomplikationer har ju haft sina fördelar ur mitt perspektiv sett.

Det har fallit på min lott att inhandla årets baddräkts och bikinimode, för är det något Lilla Frun har varit noga med så är det att ha snygga "badkläder" på sig på stranden. Bada kan hon inte, men ligga och späka sin kropp i solen går bra! Bikinin ovan som hon bär på bilden gillade hon aldrig, men den var jag iväg och köpte i "sista minuten", jag tyckte den var "skitläcker" och sa att det inte fanns så mycket att välja på! Egentligen var det sant på sitt sätt, sommaren 1994 var Sommaren då alla värmerekord slogs i Sverige. Vi hyrde hus i Sandskogen utanför Ystad och denna dag var det 32 grader varmt och en tropisk vind drev upp lite vågor, en fantastisk dag! Nu är det snart dax för in handlandet av året Badmode till Lilla Frun och även till mig, självklart blir det Panos Emporio även i år! Se året badkläder här både för män och kvinnor!
Fast gladast är nog jag, "Speedo" badbyxan är i ropet igen, Oumberlige Peter kan ännu ett år vara snyggast och tajtast på beachen!
Vid datorn som vanligt Ulv Rode alias Peter Olofsson Ditt Paket på Cyberstranden!
PS: Avslutningsvis, jag vet att jag har mest kvninnliga läsare och inte är ni så intresserade av att se min Fru i Bikini inte, nej bättre upp här får ni ett helt google uppslag "Men in Speedos"! Dreggla nu inte på tangentbordet!

4 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Herre jösses vad hon var/är snygg din fru! Jag har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli så snygg i bikini efter mina två barn...

Om jag fortsätter att tappa vikt fram till i sommar lovar jag att du ska få se den där efterlängtade bikinibilden. Den första på typ 20 år i så fall. Men jag kanske slipper? Just nu känns det såååå segt med vikten. Jag kämpar på, men tydligen inte tillräckligt? Hur som helst kommer man bara undra hur jag måste ha sett ut innan... ;-)

BP sa...

Bikinin och sonens badbyxor matchar ju i färg så... MVG!

Anonym sa...

Riktigt snygg fru!!!

Tini Tut sa...

Man skulle kunna säga att du borde fått stryk när du köpte denna trazan apansson bikini till din stackars snygga fru. Men hon borde få en fet eloge för att hon kan bära upp den. Hade du solsting? Eller hittade du inga större bikiniunderdelar, typ som går upp till armhålorna....hahaha
Modet har ju som tur är gått framåt.

Kram från Tini Tut med sin stora trut....