fredag 21 november 2008

Helt klart är jag född i fel århundrade...

Som sagt är jag född i fel århundrade, klarar nämnligen inte av att flytta runt mina inlägg så de kommer i den ordning som jag vill ha dem, så käre läsare börja längst ner på bloggen så blir det ordning och reda. När du sedan har ropat in Georg Haupt sekretären nedan, då behöver du självklart någon lite "ruffigare" och "slitnare" till sommartorpet, har just varit och köpt två trisslotter, så försök inte bjuda på den här, den är min! Dessutom är skivan av kolmårdsmarmor sprucken (ler).
Detta praktverk är signerad av Chrisitian Linning mästare i Stockholm 1744-1779. Den är fanerad med ammarant och jakaranda har svängda dubbelbukig form, inläggningar i parketmönster, brännförgyllda bronsbeslag, skiva av grön kolmården marmor. Lite skavanker har den, men som sagt helt underbar. Men eftersom jag är en ärlig människa så ska även du käre läsare få en ärlig chans att bjuda, vi startar tillsammans på 300.000 sen får vi se hur länge "trisspengarna" räcker.Väl mött, hälsningar från Peter.

Inga kommentarer: