lördag 22 november 2008

Snön faller vit på taken...

Okej, har gjort i några timmar nu, men här på Södertörn verkar det ha lugnat ner sig lite. Har nu på morgonen suttit och länkat mig fram i "cyberrymden" och i den världen är det helt klart något pågång. Javisst Jul i alla dess former, så jag får inte vara sämre så här med vill jag presentera julbordens bord alla kategorier, det är till salu på Stockholms Auktionsverks stora kvalitets auktion nu kommande vecka, klicka på deras länk nedan och sök på bord så får du läsa mer om denna underbara tingest. Bordet är inte riktigt i toppskick men det gör att alla barn med vassa knivar kan sitta med och inte gör det något heller att gammelmormor skrapar runt med rollatorn och sedan när Julglöggen, snappsen och konjaken gjort sin verkan och du glider ner från stolen så har du någon att filosofera tillsammans med fyra fantastika bronser att kommunicera med om det skulle kännas ensamt där under bordet. De kostar sådär 180 000 till 200 000 men slår man ut att det lugnt håller 100 jular till, då är årskostnaden inte så stor (ler) Vid datorn som vanligt Peter Olofsson

6 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilket fantastiskt bord , kan se det framför mig uppdukat med en massa god julmat och en "stissig" familj, där de vuxna vill ha lugn och ro och barnen vet inte till sig av nervostitet inför tomtebesök och klappar .
Tänker du lägga bud på det ???
Tack så mycket för kommentaren inne hos mej !
Nu ska jag kika in på din andra blogg !
Ha en fin helg !
Lotta

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Takk for hyggelig melding, og så koselig at du har linket butikken min:-) Det setter jeg stor pris på,-tusen takk!

Her i Oslo har det enda ikke kommet noe snø, men det har vært veldig kaldt her i dag, med sur vind.
Så nå fyrer vi i kaminen, og koser oss med varm kakao med krem *mums*

Ha en fortsatt fin helg!

LantlivsAnette sa...

Halloj Peter !
Tack för den fina kommentaren inne hos mig, vad roligta attdu hittade till min blogg...
Och visst får du göra reklam för min blogg här hos dig..då blir jag sååå glad...:)))
Himmel vilken fin och rolig blogg du har, jag blir extra glad då du också gillar och vurmar för gamla möbler, jag har haft en Antik affär i ungefär 8 år, men stängde den för två år sedan och satsar nu bara på vår Heminredningsbutik med tyger och sånt...
Du, det där bordet skulle man allt vilja ha och duka upp på till Jul..
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s är du uppe i här i Norr så måste du besöka vår butik..

oumberligating sa...

Hej Lotta! Ja precis som du beskriver det känns det när man fantiserar kring bordet. Nej, jag kommer inte att lägga ett bud på det, alldeles för dyrt för en trebarns Pappa. Vi får se vad som händer, bordet är Italienskt 1700-tal och troligen så ropas det in av någon från Italien eller någon i Italien, jag meddelar hur det går. Mvh Peter

oumberligating sa...

Hej!Chateau de konstanse, klart du ska reklam på min sida med en sådan fin butik och sedan behövs det lite internationellt arbete(ler) Ha en bra vecka mvh Peter.

oumberligating sa...

Hej Anette! Klart jag tittar in om jag har vägarna förbi, ha en bra vecka. "ses och hörs i cyberrymden" mvh Peter