torsdag 29 november 2012

"Se det snöar, se det snöar, det var väl roligt hurra.....!"

"Se det snöar, se det snörar, det var val roligt hurra!" Minns Ni den visan? Har återigen fått en förfrågan via mail om jag kommer att ha den traditionella bildkalendern på "stiliga karlar" här på Oumberliga fram till Jul. Nu kunde man ju tro att det var en massa lystmätna kvinnor som frågade, men så är det inte. Den här gången är det Fredrik i Norrköping som undrar.

Självklart blir allt sig likt här på Oumberliga, fast Fredrik och några till läsare har missuppfattat det hela. Nu är det inte så att jag själv föredrar nakna män, utan lurviga fruntimmer är egentligen min paroll, men då hade jag drabbats av "Lilla Fruns hämnd", hon är inte att leka med, särskilt inte vintertid då hon har vassa broddar på sina kryckor.

Idag snöar det här på Södertörn utanför Stockholm, passar fint, jag har ledig dag idag och ska ut med Huskorset och Julhandla, orkar hon så ska vi sedan ta oss in till Bukowskis Auktionshus för att planera lite inköp.......hm.....nu ljuger jag igen som Pippi Långstrump sa, ska titta närmare på ett Haupt teebord, inte riktigt min "prisgrupp" när det gäller auktionsfynd (cirka 2-3 miljoner), men titta kostar inget!

Ha en fin dag Vänner!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson alias Ulv Röde Din Snöflinga på cybertungan.
PS: Oljemålningen på bilden kommer ifrån Michael Breyette, han är en av de konstnärer Ni kommer att finna på Gallery Erotic Banana of Sweden i Gamla Stan i Stockholm med tiden!

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

..din snöflinga på cybertungan...Underbart! :)
Fast ett litet teebord är ju nästan ett måste!?
Ha en fin dag.

B i t t e sa...

Ser fram emot att allt är som vanligt! ;-)

Elle sa...

När du öppnar det där galleriet i Gamla stan har jag ju en anledning till att komma upp igen! ;)
Tack för senast!
Kram

Marina sa...

Nästa gång jag kommer till Stockholm bara måste jag besöka Bukowskis! det är något jag alltid har sagt att jag ska göra, men det har aldrig blivit av.