söndag 11 november 2012

"Herr och Fru Olofsson köper konst...del l....!"

Jag får en hel del arga mail om mitt bildval och en del förfrågningar hur det står till med mitt sexliv. Tackar som frågar men denna blogg handlar inte riktig om det, då har man missat något väsentligt. Visst finns det erotiska inslag, det gör det, men utgångspunkten är manligt och kvinnligt synsätt. Ja, i allfall då det gäller detta område.

Till saken, nästa år har jag och Lilla Frun alias PocketHexan varit gifta i 25 år, vart femte år har vi firat vårt bröllopsjubileum med att köpa någon tavla som vi bägge gillat. Konstigt nog har det blivit svårare och svårare för varje 5 års intervall (ler). I helgen har vi varit på auktionsvisning hos de två stora Auktionshusen här i Stockholm, Bukowskis och Stockholms Autionsverk. Vi har ingen jättebudget cirka 5 000:- - 10 000 kronor och utbudet är ganska stort kring den summan.
Marianne Lindberg De Geers fotocollage "Jag tänker på mig själv" tyckte jag var lite kul, men det tyckte konstigt nog inte Fru Olofsson. Fast jag ropar nog in den ändå och säljer den via mitt galleri, Gallery Erotica of Sweden.

MARIANNE LINDBERG DE GEER
född 1946
Jag tänker på mig själv
Signerad och daterad på baksidan MLD -97. Fotocollage, 20 x 26 cm.
PROVENIENS: Andréhn-Schiptjenko, Stockholm
Utrop
SEK 4 000-5 000
485-610
Kategorier:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ville jag skriva nått men kan inte inte få ner det med skriva ord. Men svart kille har stor snopp och kvinnan bär mask?? Tankarna snurrar runt samtidigt inser jag att man kanske inte behöver förstå sig på all konst. /C

Anonym sa...

If you are experiencing stress and anxiety about a single factor, ask a colleague to exaggerate the situation to epic dimensions. Although this may seem kitchen counter productive, after several times of making up ridiculous testimonies about what may happen, it begins to sound truly silly to anyone that is paying attention to it. [url=http://www.ss12w12ws.info]Sedime4trnt[/url]