onsdag 31 oktober 2012

"Jag är nog lite pervers.....härmed förklarar jag Julen för öppnad.....!"

Ledig dag idag, ledig och ledig föresten hela dagen ska ägnas åt Läkarbesök.......ja, det är inte mig det är fel på, det är Lilla Frun som ska in på "kontroll". För Ni vet väl att som svår smärtpatient som behandlas med Metadon så måste man lämna blod och urinprov så man inte tar några andra substanser?

Fast så hemskt är det inte, rummet där man lämnar urinprov är spegelövervakat men Lilla Frun slipper den delen så hon får kissa ifred......och jag lovar Lilla Frun allas vår PocketHexa tar inga andra substanser än de Läkarna skriver ut till henne.

Hm......nu tror jag visst det blev lite fel här Kära Bloggvänner, nu var det inte Lilla Fruns toalettbesök vi skulle avhandla idag.
Håller på att städa i ett förråd här hemma, letar julgransbelysningar att ge till barnen som flyttat hemifrån....skrev jag julgransbelysningar? Stämmer, vi har massor, varje jul är det likadant, hittar inte vart jag lagt förra årets, så det blir att köpa ny igen. Fast nu har jag hittat tre stycken och jag ska ta med alla tre till min ena son som bor i Uppsala så han och hans flickvän får välja.

Ja, i vilket fall som helst så måste jag testa om de fungerar som de ska, så jag jackade in alla tre samtidigt av nyfikenhet för att se om de fungerade och hur starkt de lyste. Djävlar vilket ljus det blev, så jullikt som man bara kan önska eller så vackert så "Guds änglar skulle gråta" som Astrid Lindgren skulle uttryckt det hela.

När jag reste mig upp ifrån min hukande ställning där i hallen när jag kopplat in alla tre Julgransbelysningar så såg jag mig själv i spegeln i bara mässingen, badandes i milt julljus, upplyst underifrån så kände jag att nu djävlar är Julen här!

God Jul på Er Vänner.....nu kör vi!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Julkula i Cybergrenen!
PS: Jul är ju "tradition" och Oumberligabloggen kommer vara sig lik.......med kalender och allt!

8 kommentarer:

B i t t e sa...

Lysande Peter! Fast eftersom jag inte gillar julen så avvaktar jag med att glänta på den dörren. Ha en bra dag med frugan!

Anna lever i dag sa...

Ja Jösses! Här blir Fru Fransson generad...;-) Men det är rätta takter, mer bling-bling åt folket!

Ha en bra dag!

Marina sa...

Menar du på fullt allvar att du hittade flera julbelysningar där alla lampor lyste?? Sånt händer bara inte!

desperat hemmafru sa...

Känner sååå mycket igen mig. Vi har hur många julgransbelysningar som helst. Men frågan är om någon fungerar helt och hållet? Det är lika spännande varje jul...

Anonym sa...

Fy tusan vad snygg du är i bara mässingen och med julljusen runt halsen! Nu öppnar jag också för julen!

conny sa...

I jämställdhetens namn yrkar jag på en julkalender för herrar, eller varför inte en för damer och en för herrar? ;D

desperat hemmafru sa...

Hej på dej Peter! Jag tittar in här hos dig också och önskar dig och din fru en trevlig helg. Det är lite segt med bloggandet just nu, eller hur? Borde vi inte hitta på något bus som kan engagera både oss och andra? Vad sägs om julklappsbyte??? Kanske kan man få en tekopp då... ;-)

Anonym sa...

[p]Christian online are experts in selling low price and high quality Christian louboutin [url=http://www.cchristianlouboutinoutlett.co.uk]christian louboutin sale[/url] uk all . com/christian-louboutin-shoes-bowed-black-leather-pump-p-3018 . Someone said that Christian Louboutin's chic Parisian style should be at the top of any well-dresses woman's most coveted wish list, so it is obvious that a pair of Christian Louboutin [url=http://www.cchristianlouboutinoutlett.co.uk]christian louboutin outlet[/url] is the best choice . As long as you are a lady who knows fashion more or less,you must have hear of the name christian [url=http://www.cchristianlouboutinshoessuk.co.uk]cheap christian louboutin[/url] louboutin . You can buy a some of Louboutins most stylish shoes on Monica Bellucci, Penelope Cruz, and Rachel Weisz . Then ,her life is [url=http://www.cchristianlouboutinshoessuk.co.uk]christian louboutin shoes[/url] different . Christian Louboutin Shoes Help You To Better Suitable

Perfect definition must include two aspects: is within the inner feelings, and therefore the second is a view out of your others . [url=http://www.cchristianlouboutinshoessuk.co.uk]cheap christian louboutin shoes[/url] com/christian-louboutin-suede-platform-pumps-purpledark-blue-p-2983 . Nearly all the citizens know something about Christian Louboutin in the trend [url=http://www.cchristianlouboutinoutlett.co.uk]christian louboutin pumps outlet[/url] world.[/p]