onsdag 11 september 2013

"Snuskig eller äcklig......50 nyanser av Oumberlige Peter.....!"

Jaha, då var det snart dags att bege sig till Göteborg och årets stora bokmässa där. En nästan omöjlig mässa, ja omöjlig på det sättet att för den som inte varit där, är det omöjligt att beskriva all litteratur som förevisas. Utbudet är enormt.

Ett område som växer så att det knakar är utbudet av erotisk litteratur, porr, sex, samlevnad, kalla det vad ni vill. Förra årets stora bokhändelse var ju trilogin "50 nyanser av......" Läs mer på Norstedts Förlag.

Just att intresset för sådan litteratur ökar, samtidigt som fler samlevnadsundersökningar visar på att vi nuppar allt mindre och mindre, är ju djäkligt konstigt. Borde inte "erotiken" få fart på sexlivet istället? Kanske är det så helt enkelt att allt blir så avancerat och tillkrånglat att folk helt enkelt inte orkar.

Ta det här ämnet Bondage exempelvis, vem fan orkar binda sin partner och hänga upp han/henne i taket och droppa stearin på bröstvårtorna efter en hård arbetsdag? Inte jag i alla fall......dessutom har Lilla Frun djäkligt lätt att få kramp......hur löser man det, kramp i tårna är ju jobbigt vid vanligt "umgänge" som det är!

Hm....nu ska vi varken genera dig eller mig med alltför intima detaljer. Lilla Frun har fått ett antal böcker som hon nu ska recensera. Har läst lite i dem nu på morgonen.....känns som om den riktiga "glöden" uteblir.

Någon kulturelit kommer min blogg aldrig att tillhöra, har inga som helst ambitioner för det heller, men jag läser gärna mustiga och politiskt korrekta bloggar, detta inlägg fick sitt frö ifrån Feministiskt perspektiv, ett inlägg där just "50 nyanser av honom" får en recensionsduvning så det heter duga.

"Jag vill inte gå lika långt som den kvinnojour i Tyne and Wear som har förordat bokbålFemtio nyanser av honom, men jag kan förstå dem. Christian Grey är som en ung, stilig och rik version av Hans Scheike."  (Citat ifrån delar av Helena Brors recension)

Säger som jag alltid sagt: "-Världen är galen, men det var inte jag som började!" Snart är det mörker och kyla ute, sommaren börjar lida mot sitt slut, nu får man göra vad man kan för att hålla värmen!

Hoppas att några av oss bloggare ses på Mässan som vanligt!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt Ris på Cyberrumpan!
PS: Bilden ovan tillhör Johan Palmgren. Denna blogg har ju inga kommersiella intressen så jag hoppas Johan Palmgren inte blir upprörd över bildlånandet. Länk till honom här Johan Palmgren Fotograf.

2 kommentarer:

Marina sa...

Bokmässan är något som står på "att-göra-listan" när jag bestämmer mig för att stanna kvar i Svedala för gott - vilket nog kommer att ske inom en inte alltför avlägsen framtid - men i år blir det inte eftersom jag vid det laget har styrt kosan mot varmare breddgrader.
För övrigt lät det där med stearin så besvärligt så det tror jag vi hoppar över!

Freedomtravel sa...

Allt är förlåtet om man är ung och vacker ;) (Det är väl den uppenbara skillnaden på Christian Grey och Hans Scheike) Jag förordar absolut inte bokbål, eftersom jag inte tycker att litteratur behöver ha ett uppfostrande eller moraliserande syfte (det känns ju lite Kina typ... ;)) Däremot var de "litterära" kvaliteterna i den där boken så usla att jag inte orkade läsa ut den...