fredag 14 juni 2013

"Oumberliga tånaglar.....eller inte...!"

Jaha, så var det sommar igen då, nu ska fötterna på kreti och pleti luftas i allehanda skotyg.....men wtf....varför har inte folk klippt tånaglarna sedan förra sommaren? Ja, det gäller faktiskt både män och kvinnor. Fast tånaglarna verkar matcha de centimetertjocka hälförhårdnader som i en del fall bara måste vara ett "sommarmåste" för en del.

Bilden ovan har jag fått tillskickad mig av Cassandra som fått uppfattningen att jag är sko och fotfeteschist bara för att jag visar min Frus fötter och de skor som jag köper till henne för att hon som ryggpatient ska få rätt lutning i ländryggen.

Helt klart jag tycker fötter är en viktig del av kroppen, man har dem man fått, men man har fan i mig skyldighet att hålla dem fräscha, särskilt om man sitter och viftar med dem ansiktet på folk i tunnelbanan.

Cassandra, skicka mig din adress så ska jag skicka dig en nagelsax med vändande post!

Vänner, ha en fin Fredag och en Trevlig helg, Oumberlige Peter ger sig ut på landet i helgen, måste börja förbreda för Midsommarfirandet.

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din nagel i Cyberögat!

4 kommentarer:

BP sa...

Just det, fotdisciplinen verkar det lite sisådär med... hos de flesta faktiskt. Det är kanske därför jag avskyr sandaler utan strumpor på både män och kvinnor. Urk!
Undrar också vilka skor man får köpa för att få plats med fossingarna på bilden du visar;-)

desperat hemmafru sa...

Äsch, jag är inte så jäkla nogräknad. Jag kan acceptera de flesta människor - med eller utan förhårdnader...

Sedan blir jag ju attans så orolig för dig Peter. Akta dig för den berömda väggen. Njut av hundbarnbarnet på magen och andas djupt. Jösses vad jag önskar att du och din familj får en riktigt härlig sommar. Jag ser verkligen fram emot att få se tekopparna, men har tid att vänta! Bättre att du får må bra en liten extrastund i stället. :-)

Anonym sa...

tack för dem där hår och nagelpillrerna,benen börjar bli lurviga, mustagen är på god väg och alla naglar hårda o långa. Det går dock åt dubbelt med nagellack men pillrerna verkar funka fint/miss c

I mitt huvud sa...

Huu, vad läskigt med långa tånaglar!!!