söndag 16 juni 2013

"Söndag idag......idag ber vi för Frida Wallberg.....!"

Som sagt Söndag idag. Idag skulle jag bett en bön för Frida Wallberg som blev knockad i en boxningsmatch här om dagen, om jag varit i kyrkan och haft kontakt med den Gud som de där förespråkar. Alla våran Jesus Pappa, som övergav sin Jord för länge sedan.

Nu blir det istället en "stilla önskan" om att Frida Wallberg vaknar upp efter sin hjärnblödningsoperation så hennes 6-åriga Dotter inte behöver vara ledsen längre. Jag om någon vet hur en liten 6-årig Dotter mår när Mamma ligger svårt sjuk och opererad på ett sjukhus.

Sedan kan man ju också önska att Frida vaknar upp och känner att nu får det räcka med boxningen, nu ska jag börja orientera, cykla eller kanske t o m springa lite Marathon, ja, vad vet jag. Finns så många andra sporter som man kan syssla med än att försöka banka skiten ur sin motståndare genom att slå dem upprepade gånger mot huvudet.

Googlar för att hitta en bild till detta inlägg, finns många bilder på Frida tillsammans med sin älskade Dotter (inget ont om det, tveklös kärlek till Dottern). Jag väljer att inte "låna" en sådan bild idag.

Väljer istället en bild av den eminente Fotografen Emilie Asplund, självklart har jag "lånat" den utan benäget tillstånd (det här är ju det fria nätet...hm...ler) så jag har ingen aning om jag får ha kvar den här på Oumberligabloggen. Men Emelie är nog lika klok som hon är duktig fotograf och tänker......"Hm...låt gå för den här gången då!" Att få gratis reklam på Sveriges Bästa Blogg är ju inte kattskit inte.

Sedan kan jag ju senare kompensera henne genom att hon får ställa ut på mitt kommande Galleri i Gamla Stan här i Stockholm, Gallery Erotic Banana of Sweden.

Avslutningsvis så vill jag inte förringa känslan av att ge någon på käften, fast då måste det ju vara någon dum fan som man tycker riktigt illa om, som de rövhål som stal vårat bromssystem till vår Husbil så att jag höll på att köra ihjäl både mig och Lilla Frun.

Där hade det varit skönt med att få ge en rejäl käftsmäll, kanske hade jag stampat lite på tjuvens fingrar efteråt också, lite diesel hade man ju också kunnat injicera i blodet........men huga Peter? Inte spåra ut nu....självrisken på bromsstölden blev ju bara 3 000:- (!)....en värdslig summa som Karlsson på Taket hade sagt!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Knock i Cyberringen.

3 kommentarer:

Guldkryckan sa...

3000 spänn?
Jo..de hade du ju lätt kunnat använda till annat :(

URK...!


Jo..hoppas hon kommer iordning igen..var ju en ruggig grej det där.
Men en sport är det ju..oavsett vad vi andra tycker..hon älskar ju sin sport...
Själv har jag inte mycket till övers för sport över huvud taget...men det är ju jag det ;)

Ha de gött :)

BP sa...

Vet du vad! Jag hatar boxning, men för första - och sista - gången såg jag faktiskt just denna match. Den första boxningsmatchen jag sett i hela mitt liv slutade just så här.
Så oerhört tragiskt, så fruktansvärt. Hoppas, hoppas att Frida klarar sig utan bestående men.

PS. Hon hade matchen i sin hand, ledde stort, men australiensiskan sluggade på. Hon knockade henne en gång och kort därefter en gång till. Så himla fruktansvärt. DS.

ullrika sa...

Nu har hon ju vaknat och verkar må okej. Och vet du, jag hoppas hon fortsätter med den idrott hon älskar och är så jäkla bra på!! Otur kan hända alla, och jag är ingen boxningsförespråkare (det är en läskig sport om du frågar mig), men vem är vi att bestämma över andra människors idrottsliv?

Tjo och trevlig midsommar önskas från västkusten!