söndag 15 september 2013

"Det är väldigt tungt helt enkelt......!"

”Det är väldigt tungt helt enkelt”

Det är "ansträngande att alltid vara frontfigur". Det säger kung Carl Gustaf i en intervju med Ekot i samband med att han firar 40 år som statschef. "Det är väldigt tungt helt enkelt, det är jobbigt", förklarar han.
 
Detta går idag att läsa i dagens Svenska Dagblad. Tror fan det, tänk om jag ärvt min Pappas jobb som elkonsult, sedan tvingats jobba med det i 40, klart man skulle bli dyster. Fast egentligen så vet jag inte hur synd det är om Killen på en skala. Ska nu iväg och jobba eftermiddag och kväll i Vårdträsket. Kungen skulle få hänga med i en vecka, då skulle han nog inse hur bra han trots allt har det.
 
Han har ju faktiskt möjlighet att abdikera om det blir för jobbigt, men han älskar säkert sina barn lika mycket som jag vill säkert inte belasta Victoria allt för mycket ännu. Fast tänk om Gubben älskar det han håller på med, han är ju trots allt den riktiga Kungen?
 
Som sagt, inga svar här på Oumberligabloggen, bara en massa frågor!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kung i Bloggträsket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag slår vad om att du skulle gjort kungens jobb mycket bättre! Även om du inte är den riktiga kungen!
Ha en bra kväll i vårdträsket!