lördag 5 oktober 2013

"Att ge efter för sina lustar.........!"

Jag är i kris, dags för förändring. Som alla troligen vet så är jag egentligen en oförlöst nomad Viking. Rastlös vandrar jag runt här på Jorden, på jakt efter det "riktiga levande livet", visst mycket har jag redan "funnit" bl a en fantastisk hona och fått avkomma med henne.

Men det finns faktiskt saker som jag inte är riktigt nöjd med, bl a det här med vårat "Husbilsliv". Vi hade egentligen aldrig köpt Husbil om det inte vore för att Lilla Frun är handikappad och behöver transporteras liggande. Nu har vi "husbilat runt" i snart 5 år, tusentals mil har det blivit i Sverige och i övriga Europa.........men va fan, hur upphetsande är det? Ja, ingen ska säga att jag inte försökt, i ett svagt ögonblick så döpte jag t o m vår Husbil till "The Loove Machine". Okej, okej.....det är praktiskt och trevligt, men den rätta känslan infinner sig inte........förutom då jag har ett tält med mig och sover i det bredvid Husbilen där övriga Familjen, släkt och Vänner brukar sova.

Men att slå upp ett litet sketet Jysktält hur upphetsande är det på en skala? Nä, nu djävlar ska det tältas nästa sommar.....och det rejält. Inte fan ska jag flänga runt och få svullna ben och fötter heller. Jag ska hitta sköna campingplatser där vi kan bo och sitta och bara glo på folk som går förbi och kommentera hur himla festligt folk beter sig.

Nej, riktiga Nomadvikingar bor i tält....hm....egentligen under bar himmel, men jag måste ju göra ett litet undantag så Lilla Frun trivs.

Är det inte lite "gubbigt" att köra kring i en Husbil egentligen?
Men, men hur ska du nu få med dig Lilla Frun om du gör dig av med Husbilen? Det ena utesluter inte det andra här i livet, om vi inte behåller Husbilen så har vi en Folkabuss istället.

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Pinne i Cybertältet!
PS: Bilden ovan, The Loove Machine på Kolmårdens Camping en sensommarkväll.

3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Haha, nej det är klart att det inte är gubbigt att resa med husbil! Det är ju frihet! :) Vi ska iofs resa med ryggsäck till Filippinerna i vinter, men till våren/sommaren blir det husbil igen! :)

Anonym sa...

Det är kanske inte heller är så upphetsande att se en svensk(på 190cm lång) trycka in sig i en koreansk liten bil (gjord för en korean på 140cm lång) heller, men vad fan allt kanske inte ska vara helt bekvämt, det kanske är det som är charmen? /C

Anonym sa...

Och det är klart att det är gubbigt att köra husbil, tjocka ölmagar behöver utrymme haha/C