torsdag 7 maj 2009

"Kryckan och Ja" på Söders höjder!




Hade "Lilla Frun" vuxit upp på Södermalm på 30-talet så hade hon helt klart kallats för "Kryckan". Det var en bra dag i "Kryckans" liv idag och orkade med min hjälp ta sig in till Söders höjder! Men vad skådar mitt norra öga, inte en käft. Vad är det här kallas inte Stockholm för Nordens Huvudstad, undrar hur det är med det egentligen. Ett av Sveriges vackrast belägna fik, lite svalt i luften, med infravärme under tak och en komplett fika för 130 pistoler te, kaffe nybakad bärpaj med vaniljsås då borde det vara fullt på det här haket!
Är jag lite gnällig, ja, kanske, ont i öronen idag, doktorn ordinerade vila och medicinering.
Vicke skit också, har inte tid med att vara dålig!
God Natt Sverige! Oumberlige Peter säger hej för idag!
PS: Mörker över Stockholms näringsliv står det i en artikel i Svenska Dagbladet,
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2851831.svd kanske var det det vi råkade ut för idag? Bara en stilla undran?

2 kommentarer:

a sa...

Jag bör också lägga mig, snart. Roligt med en bild på "lilla frun". Ibland är det lugnt bara, även på ett fik.
Ont i örat är inget man önskar till någon, hoppas det är bara någonting övergående.
Kramizar:)

strömmas sida sa...

Där skulle jag gärna vilja ta en fika. Det var kanske skönt med lite lugn och ro där på fiket?

Vilken fin konst du visar. Jag har inte legat så mycket på sjukhus men tycker ändå att konsten oftast är trist och intetsägande.

Hoppas du kryar på dig fort och snabbt *ler*.

Natthälsningar
strömma