söndag 10 maj 2009

"Snart 15 år sedan"!


Vill börja med att tacka för "deltagandet" under min svåra tid! Idag mår jag skitbra! Läs inlägget nedan om något verkar oklart! Blir ett kort inlägg idag. Kan bara konstatera att åren går fort, mycket fort, bilden ovan togs på våra "fragglar" för snart 15 år sedan. Vaknar idag och tittar in i 3 tomma rum, en sover hos en kompis, en hos en flickvän och en jobbar. Visst, livets gång, men det känns tomt, det gör det!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson! Som önskar alla en fortsatt trevlig helg!
PS: Lite kul angående bilden (klicka för förstoring, scannad inte så god kvalité) den togs faktiskt på Dalarö, med tanke på vad som hände där i förrgår!

10 kommentarer:

a sa...

Men det är ju så med oss människor, det går upp o ner. Roligt när det går upp men oundvikligt att det går ner ibland.
Ha en skön söndag idag!!!
Kramkram:)

Polargrevinnan sa...

Vilka sötnosar!
Krama dem från mig.
Också något helt annat.
Tycker du att ett sådant inlägg som jag har idag på min blogg - är det för långt? Orkar man läsa det?
Du skriver också långa inlägg, men du är så rolig, jag är nog mera faktamänniska.
Orkar du inte läsa hela inlägget, ge mig ett råd hur många cm ett
läsbart inlägg ska vara.
Kram på dig.

a sa...

Glömde skriva att det var fina barn som satt i trappan. Den i mitten är nog väldigt lik sin pappa!
Kramkram!

Uttan sa...

Vilka Goa Glada Barn!
Ja Du tiden går fort.
Men vad gör dé?
Jag har fått uppleva så mycket och gör det fortfarande och jag har två vuxna underbara döttrar och tre helt makalöst fantastiska barnbarn.Jag har en fantastiskt snäll Man och jag har fina vänner och så det här med Bloggen som har öppnat en helt ny värld för mej.
Nya vänner.....
Jag tänker alltid varje morgon när jag vaknar!
-Ja!!!jag lever i dag också!
Sen hur övriga kroppen är.....så är det som det är.
Ha det gott.
Kram!

Frida sa...

Hej Peter!
Bara jag som, tittar in denna sena timme.
Visst går åren fort, knappt man hinner med själv fast jag inte har några barn.

Vilka fina barn ni har!
Kram Frida

strömmas sida sa...

Skönt att se att du mår bättre.

Vilka sötnosar. Visst ilar åren iväg med raketfart. Jag har 3 vuxna utflyttade barn och 3 tonåringar som har några år till här hemma.
Jag börjar sakta men säkert att inse att om några år så blir det ganska tomt här hemma. Har ju haft barn hela vuxna livet runt mig, i olika åldrar.
Det gäller att ta tillvara dom åren dom finns kvar hemmavid. I dag njöt jag av en härlig utflykt med dom.

Natthälsningar
strömma

Ninni sa...

Vilket underbart foto av dina(era) glada ungar! Visst går åren på tok för fort, fast det trodde man aldrig när folk sa det åt en när barnen var små.
Men det är ju barnen man längtar efter, hela tiden.
Tack för ett jättekul inlägg om din lilla utflykt...fast inte så roligt när det varade kan jag tro.
Hoppas du kryat på dig i hela kroppen:)
Må så gott!

RANA sa...

Åh, de är underbara! Svårt att tänka sig att det skulle kunna komma annat än socker- och smultronprat ur deras små munnar. Inga kommentarer om stressade cykelgubbars inköp på mackar eller nåt sånt!

Dalarö, säger du? Käre Peter, cirkeln är sluten!!! *flinar*

/R

Viveka i Bläckhornet sa...

Visst går tiden fort - alldeles för fort numera. Kan också känna saknaden ibland efter tiden när barnen var små. Har sagt vid flera tillfällen att jag önskar att få tillbaka en enda dag när de var små och få tillbringa den med dem idag. Vaaaaaaaad jag skulle njuta.
För övrigt har jag tillbringat denna vecka med att skutta omkring och fixat saker utomhus. och det har jag blivit straffad för inatt. Fy farao vilken smärta jag haft i foten. Har nog överansträngt den. det knakar lite oroväckande i den så jag måste nog ringa ortopeden idag. Fick lov att ta fram kryckorna imorse :( Om det visar sig att det blivit problem med den då dör jag...

Kram Viveka

Fru Pusselbit sa...

Det är ju livets gång, ibland är det bra och ibland är det mindre bra! ;)

Och att barnen blir äldre och prövar vingarna alltmer och sedan flyttar hemifrån... tänk, att man som förälder inte riktigt hänger med där. Vi blir väl aldrig äldre lika snabbt som barnen blir det? ;)

Önskar dig en underbart härlig måndag! =)