tisdag 29 juni 2010

"Oumberliga Hotell..........optimalt miljötänk....!"




Som aktiv "miljökämpe" så har jag alltid retat upp mig på det här med meningslösa Åland och Finlandskryssningar. Ja så "onödiga" är de ju inte såvida man verkligen ska besöka Mariehamn eller Helsingfors, men de flesta av oss, handen på hjärtat, har kanske bara gått av någon stund för att känna "fast mark" under fötterna ett tag. Vore det inte bättre att dessa "partypråmar" låg fast förankrade vid kajen. Då behövde ingen "onödig" energi slösas bort, bara för att "regelverket" kräver det för att det ska kunna bli riktig "fest"!
I Singapore har man fattat vad det egentligen handlar om när man skapade
Hotell Marina Bay Sands. Klicka dig in på deras hemsida och förlora dig i skön design och en härlig förverkligad fantasi!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson alias Ulv Röde!

3 kommentarer:

Elle sa...

Har jag lite fickpengar över om ett par år (562 år eller så...) vore det nog ett ställe jag skulle kunna tänka mig att besöka!
Tills dess ligger jag i ungarnas lilla bassäng och steker dököttet i den tyska solen...jag har rätt hyfsad utsikt jag med...*ler*

Ha en bra vecka!
Kram Elle

Mollamaja sa...

Wow, vilket ställe! :-) Och du har ju rätt, hoppa nu riktigt många läser det och väljer att kliva av här på ön för att stanna nån natt istället.
Kram från en sömnig Mollamaja som återvänt till civilisationen...

Västgötskan sa...

Oj, nice!
Men hade nog inte vågat simma för nära kanten trots ev. skydd och "ögonförvillanden" vad gäller närheten.. (?) :-D