söndag 2 september 2012

"Höstskörd......Söndagskonstrundan fortsätter.....!"

För några år sedan så gjorde ett konsultföretag en enkät undersökning på mitt jobb, en av frågorna löd: -Tycker du att ditt arbete inkräktar på ditt privatliv? På den frågan svarade jag "Ja", av 300 rövslickare så var jag den enda som svarade ärligt, för visst fan inkräktar arbetet på privatlivet, minst 10 timmar per dag försvinner i arbetsrelaterat trams. Missförstå mig rätt, jobba måste vi ju alla göra, personligen jobbar jag mer än 40 timmar per vecka, men tänk om man fick ägna sig åt det man helst ville göra på arbetstid, som att besöka gallerier exempelvis, bara det är ju en heltidssysselsättning.

Ett besök alla borde ta sig tid att göra är att besöka Galleri Young Art här i Stockholm, just nu ställs Marion Finks helt underbara oljemålningar ut.

Tavlan ovan, måste bara bli min med tiden, snart kommer alla goda höstäpplen, minst 8-10 Ingrid Marie per dag håller Oumberlige Peter lycklig långt fram till senvintern!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Gallerist i Cyberäppelträdet!

2 kommentarer:

Marina sa...

Undrar om det finns någon som ärligt kan säga att arbetet inte inkräktar på privatlivet!?

desperat hemmafru sa...

Nix. Den tavlan går jag inte på... Jag tycker den ser lite otäck ut och jag vill helst ha vackra och snälla tavlor runt mig.