torsdag 6 september 2012

"Nakenkalender.....samt bildgåta.......!"



Vilken djävla morgon det här blev då, nu har jag verkligen målat in mig i ett hörn. Min intention denna morgon var att göra ett inlägg om Natalia Edenmonts konstprojekt där hon använder sig av fjärilsvingar, men jag är lite "drogad" nu så här på morgonkvisten så jag orkar inte riktigt göra ett Oumberligt konstinlägg, googla hennes namn istället, spännande konstnär, kanske minns någon hennes avhuggna mushuvuden som hon gjorde fingerdockor av.

Åter till "drogandet", låter ju hårt att skriva att man är "drogad", men det känns så i allafall....hm...fast jag har ju inte varit "drogad" på riktigt så egentligen kan jag ju inte skriva det heller.
I vilket fall så har jag sådan rethosta att jag både håller mig själv och Lilla Frun vaken med mina attacker. Det är extra viktigt att Fru Olofsson sover gått, annars kan det gå åt helvete bokstavligen, se inlägg nedan.

För att vara riktig säker på en god natts sömn så slurpade jag i mig 20 ml istället för 10ml igår kväll, hade ont i hela kroppen när jag vaknade, har troligen sovit i samma ställning hela natten. Torr som fnöske i munnen, botades med en liter juice, direkt ur förpackningen i kylskåpets sken.

Okej, jag vet , dagböcker på bloggar kan vara tröttsamma, nu till en viktig fråga, hur blir det med Oumberligatings nakenjulkalender i år. Fick frågan igår via mejl ifrån Ann-Catrin i Ängelholm, hon blev lite "putt" på mig förra året, då jag lovat henne två kalendrar, men de tog slut fortare än jag någonsin kunnat ana. Inte visste jag att det fanns så många lystna och nakenhungrande kvinnor där ute i bloggossfären.

För eventuellt nytillkomna läsare vill jag ge lite bakgrund till dessa kalendrar. Jag driver/drev sjukvårdsfrågor tidigare, dessa "frågor" bla foglossning och behandling av hormonstörningar visade  sig vara väldigt könsbundna och jag fick mer och mer upp ögonen för ojämnlikheten inom vården när det gäller manligt och kvinnligt. Ännu värre blev det på jämlikhetsfronten då jag på kul för att dra in lite stålar till Smärt och Patientföreningen Jernsaxen skulle leta bilder till en Julkalender med lite nakna killar på. Utbudet på kvinnofronten däremot är ju helt osannolikt, särskilt om man ser på "nätet".

För två år sedan gjorde jag en helt egenproducerad kalender, utan dyrt upphovsköpta bilder, jag fotade mina jobbarkompisar på det bygge jag då jobbade på. Först var alla lite tveksamma, sedan släppte alla hämningar........det vill jag inte heller vara med om igen. Visade lite av bilderna här på bloggen, sedan hamnade jag på en sajt som samlade "Homosajter" med adresser, inget ont i det, men det var "Läderbögsgruppen" som blev mina anhängare, fick så djäkla mycket bilder tillsända mig ifrån hela världen att min dator höll på att paja ihop, av någon konstig anledning så har många av dessa bilder en djäkla massa virus med sig vid överföring.

Det blev ju lite kul faktiskt, min Fru och hennes väninnor fick gå igen materialet. Fast det är en annan historia.
Hoppas nu kastat av mig "läderbögsepitetet",så årets bilder blir typ den som är ovan, kanske är jag själv med på bilderna i år! Ni får gissa?

Usch....jag mår inte bra....måste gå och lägga mig...ska bara avsluta detta inlägg, glöm nu inte besöka Natalia Edenmonts hemsida och självklart min stora favorit Elisabet Ohlson Wallin, Jesusbilden ovan kommer från hennes hemsida!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Stjärt i Cyberhavet!

3 kommentarer:

Marina sa...

Man skulle kunna säga att det finns nakenbilder, och så finns det nakenbilder, och just den här bilden var absolut en nakenbild av den bättre sorten!

Lippe sa...

Hahaha!! Bra jobbat, som vanligt! Jag har varit lite off ett tag men nu krälar jag mig tillbaka igen :) Snart är jag lika pigg och rapp som jag varit och då ska det bli gjort, det där som jag lovat, både det ena och andra!

ullrika sa...

Mycket vacker stjärtbild det där! Och ang hostmedusinen, ta det försiktigt med den det är starka grejer.

EOW är det nog bäst att jag inte kommenterar alls. Räcker med att jag skriver att hon inte är min favorit. Alls. Förklarar gärna varför om nån undrar!