torsdag 23 maj 2013

"Har alltid gillat elefanter......!"

"En elefantunge föddes natten till onsdagen i Borås djurpark. När djurvårdarna kom till elefanthuset på morgonen stod en nyfödd tjur på cirka 90-100 kilo med munnen vid mamma Dudus spenar. ”Precis som det ska vara”, skriver djurparken i ett pressmeddelande."

Detta och lite mer fakta står att läsa i dagens Svenska Dagblad . Självklart så måste jag under sommaren ta en tur ned till Borås för att beundra skapelsen.

Har aldrig varit hos någon psykolog för att utreda min fascination för elefanter. Mitt tidigaste elefantminne är när jag som 7-åring står med min Pappa på Cirkus Scotts bakgård, en av de fastkedjade elefanterna kommer fram till mig och tittar mig i ögonen med sin sorgsna blick. Jag sträcker fram min popcornstrut och elefanthonan sticker fram sin snabel och suger upp alla popcornen i sin jättelika dammsugarsnabel med ett rasslande.......wow.

Elefantungar är också extremt söta, jag känner också vissa likheter med dem, bl a så har vi ungefär samma vikt, kring 100 kilo.....hm.....nu vet jag inte om det är direkt gulligt eller läskigt, men som sagt förnuft och känsla är två helt vitt skilda ting och Omberlige Peter är till 100% procent känslomänniska.

Ett exempel på det kan vara att jag har exakt 1000:- spänn kvar i plånboken till lön i morgon, denna tusenlapp skall nu "brännas" på en läcker damsommarsko till Lilla Frun. Såg den igår i en butik, inte dyr bara 700:- kronor, men djäkligt "sommrig" och fotvänlig för min Hustrus smärtande lekamen.
Hon är ju dålig just nu och sängliggandes så hon kommer inte kunna gå på dem än på flera veckor, men hon kommer bli den mest raffiga och snyggt skoklädda smärtpatienten i hela Sverige....ja, kanske i hela Världen och ett par snygga skor kan man ha på sig fast man ligger ner.

De flesta smärtpatienter jag träffat ligger med torra och fnasiga fötter med oklippta tånaglar, finns det något värre, jo faktiskt, har de dessutom nagelsvamp så är urkfaktorn total, men inte Lilla Fruns små tossingar inte, det är ju jag undertecknad, som skött dem i 27 år nu.

Herregud, en riktig Man, ser till att sköta sin Frus fötter, lika självklart som att vaxa bilen regelbundet......hm.....vän av ordning undrar nu kanske vad jag ska göra av med de resterande 300:- spännen........jo, de ska investeras i 10 stycken trisslotter. Bukowskis har i dagarna sin klassiska vår auktion, jag behöver snabbt cirka 1,2 miljon. Ja, helst 4,5 miljoner men jag är en man men "måtta" även i mina drömmar. (Harkel)

Nej, har inte tid att sitta och skriva mer för stunden, en man måste göra vad en man måste göra, vad det nu kan vara? Som sagt, sko och trisslott inköp denna dag.

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Snabel i Cyberstruten.



1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Elefantungar är jättegulliga, såg Stina i förra inlägget, hon är också gullig. Och du är gullig som köper så fina skor till lilla frun, det är hon värd. Så tråkigt att hon är sämre nu, hoppas snart hon går i sina nya skor.
Håller tummarna att du vinner, tvi tvi tvi...
Kramar
AnnaMaria