söndag 5 juli 2009

Nu lever sommaren!


När en stjärna faller
-då ser man att den fanns.
För den lyser starkast när den dör,
på väg till någonstans.
Och i skenet växer en dröm till liv
som har slumrat i min kropp.
Jag ser seglet fyllas av en vind
-mot en dag som andas hopp.
För idag när båten glider ut
så blir jag fri igen.
Det är bara vintern som är slut.
-Nu lever sommaren.
Och jag vet nog att det vi har ska växa inom oss.
Bortom djupa vatten finns det kvar sen vi har kastat loss.
Vad är det som väntar.
Det känns att allt är nytt.
Skall jag hitta dig som den du var
med allt du har betytt.
Vi blir ett med allt när allt blir ett.
-liksom stjärnor utan namn.
Inte ser du om det fattas en,
den som förde mig i hamn.
För idag när båten glider ut så blir jag fri igen.
Det är bara vintern som är slut.
Nu lever sommaren.
Ser du himmelen är blå idag,
när molnen blåst förbi.
Ta emot mig för nu kommer jag.
När du ser mig är jag fri.
För idag när båten glider ut så blir jag fri igen.
Det är bara vintern som är slut.
Nu lever sommaren. Ser du himmelen är blå idag,
när molnen blåst förbi.
Ta emot mig för nu kommer jag.
När du ser mig är jag fri.

Text Py Bäckmann
Klicka på Youtube länken nedan och lyssna på låten!
Vid datorn Peter Olofsson!
http://www.youtube.com/watch?v=eSL_dTvj23Q

4 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Hej Peter!

Hoppas allt väl! Verkligen vacker text... Idag skiner solen efter flera dagars skyfall. Tittade bara in för att säga hej och ge en kram till dej!

Annie

Ines sa...

Fint.
/Ines

Karins fotoblogg sa...

Ah, visst är det härligt med sommar! Och att vara i en båt på öppet vatten är ju inte helt fel! Men du ser inte helt avslappnad ut Peter, knogarna ser nästan lite vita ut?! ;) Nä, nu retas jag visst! Kan det vara oron över att stativet ska ramla omkull kanske?;) Hur som, bra jobbat! Jag ser gärna fler bilder från dig. Och du, det går att diskutera teknik med kvinnor också;)

Jag har min första semesterdag idag och imorgon drar vi iväg med vår skruttiga husvagn fr 78. Kosan styr vi mot Öregrund tror jag. Så vi får hoppas att statestiken är med oss ;)
Och ang bilder på barn så vet jag att många låter bli att lägga ut bilder och jag respekterar det. Själv så lägger jag ut men absolut inga rumpor eller snoppar. Jag frågar även om lov innan jag lägger ut bilder på andra. Tycker att det är viktigt att respektera.

Ni då, blir det semester med både båt och husbil?

Ha det gott,
kram

Anonym sa...

Nä vet du vad. Några dammsugare finns verkligen inte kvar efter så här lång tid. Däremot finns det en ny vacker ytterdörr att beskåda ;)
H