tisdag 14 juli 2009

Tack David Beckham!


Ja, jag måste erkänna att jag är lite besviken att min personvalskampanj inte riktigt gick som jag hade tänkt mig, hade behöft sitta i EU-parlamentet ett tag, finns mycket som behöver fixas till bland annat frågor angående eu-samornade sjukvårdsfrågor. Dessutom har jag enorma skulder efter min inte så billiga valkampanj. Tatueringen av David Beckham kostade en hel del och bilderna hann inte ut i tid. Bilden med mig själv, alltså mitt varumärke Oumberlige Peter sitter bra där under hjärtat tycker jag. Självklart går det bra att kopiera bilden, men gefan i att beskär den, då skickar jag mina advokater på er.
Lönen 86 000 pix i månaden hade även det suttit fint och nu när a-kassan sänks för mig till 70% så hade det inneburit ett rejält lönelyft för mig. Men självklart så kommer jag nu att söka ännu hårdare efter ett jobb, för när jag nu ett tag har haft 80% ersättning så har jag självfallet gått och dragit benen efter mig. Bäst är att skriva att detta är ironi, ska nu försöka länka detta meningsfulla inlägg till Svenska Dagbladets artikel om våra nya EU-parlamentariker, klicka på
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson, din törstsläckare i bloggtorkan!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Erú bög eller? Hatar bögar!

RANA sa...

Hahahaha.

Vad snyggt det blev. Tycker dock att du var lite dumsnål. Hade du lagt ut den där extra miljonen och fått din tatuering i pannan på Dave (som vi säger i den innersta kretsen) skulle nog kampanjen få ett jävla lyft.

Skrattade högt åt inlägget. Skrattade ännu högre åt kommentaren ovan. Ge vederbörande en rosa drink och extra mycket male love. Måste vara det enda raka.

KRAM!!
Rana

PS. Jag vet att du är en snajdare på ip-adresser. Om "Anonym" ovan är en kvinna, är det givetvis jag som bjuder på.... eh, drinken.

oumberligating sa...

Svarskommentar till ovan!
Jaha, så var det dag igen så fort jag länkar och får med något i någon större dagstidning så dyker samma typ av idiotkommentar upp, brukar skita i dem, men idag har jag faktiskt lust att svarskommentera lite på min egen blogg. Och ni ett fåtal läsare av min blogg och som dessutom invaggats i tron att Oumberlige Peter är en finskänslig kille sluta läsa här så ni inte blir upprörda över mitt språk och ordval!
Svarskommentar till Erú bög eller?
Ditt djävla Rövhål, uppriktigt sagt så förstår jag inte riktigt frågan! Om det är kontaktsökande du är så har du kommit helt fel vill jag påpeka.
Att du går runt och hatar människor för deras eventuella sexuellaläggning kan man söka för, troltvis har du varit med om saker i ditt liv som gör att du har svårt att se skillnader på olika ting och sammanhang i livet, i värsta fall så kanske någon släkting helt medvetet tappade dig i golvet då du var liten!
Jag frågade faktiskt din Morsa om jag kunde tautuera min bild på henne, men eftersom det var saker som hängde över området som skulle tauteras så fungerade inte det. Men dom hängbrösten så måste det ha amats en hel del i din famjlj och fint är det på alla sett tråkig nog så kan inte modersmjölken räckt till dig då hade det märkts på din mentala status idag!
Avslutningsvis skaffa dig vänner eller sug dig själv!
Högaktningsfullt Peter Olofsson!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Med en sån reklampelare, så har du snart ett jobb.

Må gott, önskar Irene

RANA sa...

Peter, skit i det där. Det är väl nån liten snorunge. Verkligen, skit i det bara. KRAM.

Västgötskan sa...

Du är inte riktigt riktig! :-D

Vad är det för weird snubbe som skrivit första inlägget? Spelar roll om du nu hade varit bög eller inte. Han/hon måste ju inte läsa bloggen?! :-P

Keep up the good work, "oumberlagating".

Anonym sa...

hur dog din första fru?

Ninni sa...

:D Vad hade David Beckham varit utan den tatueringen...
Bry dig inte om såna kommentarer som den översta...såna där visar ju bara sin egen dumhet.
Må så gott!

RANA sa...

Jag har också haft en del puckade anonyma kommentarer på senaste tiden, dock ej så sjuka som den ovan. Kanske samma person? Oavsett - det är inte värt att bry sig. Hoppas du inte gör det.

KRAMAR,
Rana

oumberligating sa...

Hur min första Fru dog?
Har bara haft en Fru och det är den kvinnan som i medicinbloggen kallas "Lilla Frun" men om du läser på www.jernsaxen.blogspot.com så kanske det har blivit något missförstånd! Några i den bloggvärlden som sorgligt nog dött det senaste halvaåret!
MVh ifrån Peter Olofsson!