torsdag 1 september 2011

"Hur erotisk är Ingvard Kamprad egentligen......!"


Ja, hur erotisk är Ingvard Kamprad egentligen? Ja, det tror jag varken Ni eller Jag vill veta! Det här är ju en konst/designblogg med lite egna tankar och nu sitter jag faktiskt och funderar lite över "IkeaGubben"! Läser en artikel i Svenska Dagbladet om att en IKEA stiftelse skänker bort en rejäl summa pengar till hjälp i Afrika! Gott så tycker jag, självklart så finns det en baktanke med det med! Fast vad är det alla journalister vill med att "misskreditera" den Gode Kamprad egentligen, en vanlig "Gubbtjuv" som de flesta stora internationella finans och handelsmän. Inget nytt under solen, man blir inte rik på "hederligt arbete"! De finns överallt och har alltid funnits och kommer alltid så göra. Att han var nazist som 17 åring kan han knappast lastas för nu, jag gjorde själv Moderat ungdomsradio som 17 åring, djävligt populärt program blev det, fast inte hade jag en aning om vad för "smörja" jag pratade om! Det vet jag idag efter att ha haft en svårt sjuk Fru i 17 år "badandes i skit", själv drabbad av sjukdom och arbetslöshet pga av kapitalets makt. Ja, nog har jag helt andra åsikter idag, det tror jag säker Kamprad också har, eller annars har han inte det. Kanske ogillar han alla sorters människor och har totalt kroniskt människoförakt som skapat dessa "Möbel och Människoätande silosar", fast det fina är ju att man väljer helt själv om man vill åka dit och gå som en "myra" längs redan utstakade gångar! Fast just nu så har ju IKEA ett underbart koncept för att möta upp "flaggbrännare" som jag som tycker man ska renovera och ta tillvara gamla möbler istället för att slänga och köpa nytt, IKEA börjar med Loppisar utanför sina varuhus. Ingvard Kamprad eller någon annan snillrik marknadschef på IKEA vet precis hur "vi" vill ha det!
Vandra runt bland "bråten" utanför så blir du snart sugen på något nytt!
"-Fan luktar det inte lite Gubbröv om den här gamla soffan Karin? - Kom så går vi in i varuhuset och köper en ny istället!"
Hmm.....konstig inlägg det här? Ja, du är på Oumberliga Bloggen just nu.....en smått erotisk och frustrerad blogg om konst, design om livet och om att ha klåda i stjärten pga av att slarvig vårdpersonal inte ser till att få bort tvålen efter hjälp med morgonhygienen!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din BillyKille i Cybervaruhuset!
PS: Fundering är också vidare om man nu skulle väga Ingvard i "vågskålen" så kanske det faktiskt skulle svänga över på "gott".......ja som sagt här finner du inga svar, lite som livet självt!

1 kommentar:

Tankar vid midnatt sa...

Kamprad är och förblir en erotikdödare! Har du käst min länk som handlar bla om sofistikerade vaginor - om inte - gör det, tror det faller dig på läppen... Kram