lördag 3 september 2011

"Skitfint med kultur........!"




Som sagt Oumberliga Bloggen är ju en självutnämnd Konst och Kulturblogg, för vem bestämmer egentligen vad som är Kultur eller Konst eller både och?
Idag när jag är ledig så har jag kunnat ägna mig åt min favoritsysselsättning, att streckläsa Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter i över två timmar. Absolut inget "skryt", bara så underbart att läsa om vilken helt djäkla galen värld man lever i och framför allt kul att läsa om alla människor som tar sig själva på "största allvar"! Humor när den är som bäst!
I vilket fall som helst så ägnas fyra helsidor idag i Svenskan åt Odd Nerdrum, en helt fantastisk konstnär, med en produktion av både "toppen och botten" konstverk. Vet inte om just "tre bajsande damer" skulle platsa i vårat vardagsrum......hm.....konstverket heter egentligen "Shit rock", men för allt i världen googla hans namn det finns mycket av "högsta klass" i hans produktion. Fast det bästa av allt, man får ju faktiskt välja själv vad man tycker är "Hit eller shit" inom konsten!
"Norske Odd Nerdrum kan konsten att måla och reta gallfeber på konstvärlden. Senast blev han dömd i Oslo tingsrätt till två års ­fängelse för skattebrott. En dom som överklagats. Nu fokuserar han på höstens porträttutställning på Edsvik konsthall. Vem är denna måleriets särling och hur skicklig är han – egentligen?" Del av artikel i Svenska Dagbladet!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Gallerist i Cyberträsket!

1 kommentar:

BP sa...

Höll på att säga: har du inget bättre för dig, men det vore väl elak. Tur att vi alla är olika = jag läser aldrig Svenskan och om jag då och då läser DN så är kultursidorna dom som jag hoppar över... oooooops.