fredag 22 juli 2011

"Benefits Supervisor Sleeping......svenskt namn på denna målning 102 semlor senare....!"


I grund och botten så är ju faktiskt Oumberligating Bloggen en konst och design blogg, sedan finns det ju ett ständigt återkommande tema här. Gallery Erotic Banana of Sweden, fast det vete fåglarna om målningen av den just avlidna Lucien Freud är det minsta erotisk. För att inte såra mina lite överviktiga läsare så vill jag poängtera att jag inte tycker att målingen är det minsta erotisk pga av modellens volym, utan det är nog mer "vad" målningen "utstrålar"! Kanske modellen egentligen skulle vara vaken, men hon åt upp en prinsesståra och somnade helt sonika, däst och nöjd över att kunna jobba på detta fantastiska sätt som jag avundas henne...sovandes alltså!
Benefits Supervisor Sleeping, Lucien Freuds målning som blev världens dyraste konstverk av en levande konstnär när den såldes för 33,6 miljoner dollar 2008. Freud målade gärna sina modeller nakna.
”Jag är intresserade av dem i egenskap av djur, det är en anledning till att jag tycker om att arbeta med dem nakna. En av de mest spännande sakerna är att se genom huden, på blodet och venerna”, sa han till The Guardian 2002.
Som sagt Lucien Freud avled nyligen googla hans namn om du blir sugen på mer!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Gallerist i Cyberdjungeln!

1 kommentar:

Baronessan sa...

Hej du galne glade man! Nu har jag läst ikapp med skratt i ena mungipan och förfäran i den andra ;)
Apropå gravstenen så tycker jag nog att den är lite väl "black" för att tillhöra en Ulf Röde. Något ståtligare får det väl ändå lov att vara. Härligt att du finns och piggar upp detta emellanåt sega liv. Kram på dig!