fredag 15 juli 2011

"Ja....jag vet att jag är lite konstig.....!"


Orkar Ni med ett inlägg till? Ja visst, visste väl det! Igår hände det igen, en sak som jag faktiskt under hela livet tyckt vara lite "jobbig"! Jag och Lilla Frun har varit på en tvådagars kortsemester, inte så långt bort, bara till vår stuga som ligger cirka 15 mil därifrån vi bor!
Som sagt igår hände det igen, en fluga hade kommit med in i bilen! Vi har en husbil så den hade satt sig vid den ena stängda takluckan så det gick inte att släppa ut den under färd, så den fick helt sonika följa med till Stockholm!
När vi var framme så öppnade jag luckan och släppte ut den.......och ännu en gång i mitt liv så inföll den stora frågan, vad händer nu då med flugan? Blir han helt vilse, flyger han hem, kanske blir han rädd och ledsen eller han kanske blir helt enkelt skitglad att äntligen fått komma ifrån sin Kärring, Svärmor och gnälliga ungar......ja inte vet jag, men det är "sådant" som "surrar" i Oumberlige Peters huvud.....uppriktigt ska man verkligen läsa i sådana här konstiga människors bloggar?
Vid datorn som vanligt Oumberlige Peter alias Ulv Röde Din Fluga i cyberögat!

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag tror jag bara säger "pass" på din sista fråga... ;-D

Ha en skön fredag!

Kram Västgötskan!

Lippe sa...

Hahaha!! Jag brukar skratta rått åt flugor på landet som får följa med till staden!!
- Ät skit!!! Om ni hittar någon, brukar jag hjärtlöst ropa åt dom!!
Fast sedan funderar jag precis som du...
Om två myror från olika stackar möts så ryker de ihop men jag har aldrig sett det beteendet från flugor...tror det beror på att de inte har något hem!! De är hemlösa! Uteliggarkryp!
Men om jag börjar tycka synd om dom går jag bara ut i köket och tittar på målningen så går det snabbt över!!
Hälsningar från en som har hästar som grannar!! Kram

Laila sa...

Åh fy fan, Peter! Det är inte ofta jag ryser när ser bilder. Men det här... Uäck!

Fast en sak var rolig... Du har tänkt på samma sak som mig. Då är det inte bara jag som är knäpp då! :-P