tisdag 26 juli 2011

"Vet ni hur man blir avskedad.......!"


Djäklar nu blev det sent igen, klockan är halvsju på morgonen och jag har i princip suttit och skrivit och läst lite av varje under hela natten. Inte bara vid datorn, har hunnit med både Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet i pappersform. Till det avnjöts en stor kopp te och några rejäla rågmackor med Dansk ost på. Så nu doftar det inte Julaftons Morgon i det Olofssonska hemmet inte!
När jag skrev inlägget nedan så kom jag plötsligt ihåg lite "bus" som vi personal på röntgen ägnade oss åt när vi inte hade några patienter! Hur kan man identifiera att det är jag på röntgen bilden då, enkelt på framtänderna, lagningarna och att ett av mina ben i Metacarpus "mellanhandsben"" är felläkt, ja ni vet, familjen är på semester och det känns onödigt att åka till sjukhuset för en sådan "skitsak" som att Storebror klämt handen på Lillebror......"ge ungen en Albyl, svullnaden går nog ner om några dagar"!
Vid Datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din RöntgenDoktor på Cybersjukhuset eller var det dårhuset vi sa?
PS: Jag brukar inte bry mig om upphovsrätt när det gäller mina bilder men bilden ovan har jag beskurit mitt i benvävnaden så nedre delen behåller jag för mig själv, där finns dessutom mitt namn och mitt personnummer! Bilddjäveln ska med på någon fotoutställning i framtiden, tro det eller ej Oumberlige Peter har fotograferat i hela sitt liv fast det inte syns så mycket av det på bloggen inte!
Ja, just det...nu höll jag på att glömma att kommentera rubriken till detta inlägg.....lek inte med Landstingets Röntgenutrustnig, man kan bli avskedad då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha Haha, nuförstår jag varför du verkar helt galen, du har strålat sönder din hjärna helt på egen hand.
Fast kanske fler borde röntga sin hjärna, gillar din blogg och det jag läser!
Har läst dina senaste inlägg den senaste timmen!
/Micke