torsdag 19 juli 2012

"Haha...trodde jag hade semester.......!"

Haha.....som sagt här ligger jag och läser broschyrer (se inlägget nedan) och som trodde jag hade semester, så precis när jag publicerat det förra inlägget så ringer telefonen.
Det är min "granne" på landet som ringer, först blir jag djäkligt orolig att det hänt mitt sommarhus något, fast det är lugnt, men läget är trots allt akut. Han berättar att det regnat så in i helvete den sista tiden att dikena måste breddas och nu vill de ha tillstånd att lägga upp "muddringsmassor" på min mark.
Dessutom behöver de vara några man till för att hinna med, de kommer att regna mer i morgon, men det verkar bli en mellandag idag. Jaha, då var det slut på friden.....bara att klä på sig och sätta sig i bilen för någon timmes bilkörning.
Har grävt diken förut, nu blir det svettigt, varmt, tungt och skitit, precis som vi "riktiga män" vill ha det........undrar vilken av mina rutiga flanellskjortor jag ska ha på mig medan jag gräver?
Återkommer till bloggen när jobbet är gjort.....som sagt, en man måste göra vad en man måste göra!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Spade i Cyberdiket!

3 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Man ska inte klaga över att man har det tråkigt. Då kommer dikesgrävandet som på posten... ;-)

BP sa...

Sälj huset efter det att du grävt klart då slipper du sådana manliga jobb i framtiden;-)

Marina sa...

Frågan är om det finns så stora diken så att det sväljer vattnet som kommer ner...