onsdag 6 januari 2010

"Go och glad som ett kexchoklá!" Del I.


Ja visst är jag gnällig och lite bråkig! Fast den som hängt med mig och min blogg ett tag nu vet att jag strävar efter att bli "lugn och harmonisk", ibland lyckas det, ibland inte. Syns ganska tydligt när jag läser mina tidigare inlägg. Okej, 2010 fyller jag 46 år så nu känns det som det är "gubbvarning" på gång på allvar, tidigare har jag kallat mig "mogen ungdom"!
Att ha en sådan här blogg som jag har, alltså en som flörtar med alla typer av bloggare, inredare, fotografer, antikare, hantverkare, shabby shickare, politiker och annat löst folk det är inte lätt alla gånger, det känns och märks faktiskt då och då att man inte riktigt hör hemma någonstans!
Fast det är inte mycket att göra åt, det är som det är! I det här inlägget så flörtar jag lite med "fotobloggarna", fast det här inlägget är del I av tre snabba som jag nu ska göra för den som orkar "hänga med"!
Den här bilden har nog alla sett, Fotograf Hans Runessons berömda bild med den "arga damen med handväska"! Jag skriver inte så mycket om Hans Runesson själv, eftersom jag "lånat" bilden så vill jag att du går in och ser på hans andra fantastiskt fina alster på hans hemsida
Varför jag fastnat för den här bilden, ja uppriktigt så kan jag inte göra någon direkt analys av det, underbar ögonblicksbild bara, sedan är det härligt med "riktigt arga kärringar" och har de sedan handväska så är det fullkomligt! Kanske är jag avundsjuk på kvinnor som kan bära detta fantastiska ting, handväska alltså! Mitt liv är kantat med underbart handväsktokiga kvinnor, min Kära Mor, Min Fru och nu senaste min Dotter som gladeligen jobbar ett helt lov och sedan går och köper handväska för alla pengarna! Jag återkommer till det i senare inlägg!
Fast med detta inlägg så vill jag som sagt flörta lite med "Fotobloggarna"!

Inga kommentarer: