lördag 23 januari 2010

"Oumberliga Ting måste ju vara älgar i keramik?!



Finns det något mer "irriterande" än politiker? Tror inte det! Ska verkligen inte gå in i detalj varför jag tycker det, men har man som jag gjort drivit sjukvårdfrågor i olika forum, då vet man vad jag menar!
Men uppriktigt nu skiter vi i det och går vidare i bloggandet och då återkommer jag självklart till De Oumberliga Tingens Värld och vad är inte mer Oumberligt än olika former av stengods?
De som känner mig, vet att jag är "älgfanatiker"! Så när jag för någon månad sen "googlade" och hittade Cecilia Boivies underbara alster, så blev jag med en gång "hänförd"! Är det egentligen inte så här Gud Fader borde skapat älgen i all sin prakt? Nej, då hade det nog varit synd om älgen! Men tur är att det finns konsthanverkare och keramiker som gör sina egna tolkningar!
Gå nu in på Cecilia Boivies blogg, läs om henne och hennes skapande!
De fina bilderna kommer ifrån hennes blogg och jag har "lånat" dem av henne med benäget tillstånd!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

En sån älg vill ju jag ha.. Fula på ett coolt vis :-)

Anonym sa...

Oj, va fina älgar, ska genast titta in på hennes blogg!
Trevlig och annorlunda blogg du har! Måste nog starta upp en egen!
Kramisar Marie!

Laila sa...

Men vilket sammanträffande! I natt (utan din hjälp) hittade jag till hennes blogg. Ingen aning hur, men där var jag.
Jag såg sklålar och älgar som jag förälskade mig i.
Å nu din blogg... här och nu... Samma älgar! :-)