torsdag 9 februari 2012

"Dissad av Bukowskis.......!"

Idag är jag både lite sur och besviken, min Versace kostym ifrån 1988 blev dissad ifrån Bukowskis Vintage Auktion i Mars, den ansågs för svårsåld av deras Intendent. Fast det är ju inte hennes fel att svenska män inte handlar vackra vintagekläder på auktion som däremot kvinnor gör i väldigt stor grad, då inte bara i Sverige utan även internationellt. Min Versacekostym i Egyptisk kammad bomull, delvis skräddarsydd kostade ny 5 500:- kronor och beräknat utropspris cirka 1500:-, rena rama fyndet, men som sagt Bukowskis vet vad som säljer så de ville inte ha med denna kostym. Ett annat Stockholmsbaserat Auktionhus har tackat ja, men de ligger jag i "fejd" med så det får vara, pengarna skiter jag i! Nu ska jag designa två kuddöverdrag som ska sys av tyget ifrån kostymen, jag ritar och Lilla Frun syr som vanligt, alla delar ska med, knappar och fickor, fram och bakstycken blir själva sovytorna. Vilka "drömkuddar" det kommer bli, ljuvliga 80-tals minnen kommer väckas till liv. Kanske var det meningen att denna kostym inte skulle gå på auktion, vad vet jag!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kuddskräddare i Cybersovrummet!

Inga kommentarer: