torsdag 2 februari 2012

"Oumberlig jakthatt.....vårens auktioner.....!"

En av mina barn har fått frågan om hans Pappa är sexfixerad! Självklart Kära Barn, annars hade inte ni kommit till. Jag vill inte blanda in mina barn i mitt bloggande, men alla är myndiga och har i princip flyttat hemifrån så jag behöver inte ta allt för mycket hänsyn till dem. Dessutom har de egna bloggar med vilda partyn, resor och lyxkonsumtion så min, alltså deras Fars blogg ter sig tämligen harmlös i jämförelse. Saknaden efter mina/våra barn är stor och våran våning här på Södertörn känns tom, men Lilla Frun och jag gör vad vi kan för att roa oss. Just nu så sitter vi och letar efter lite "upphetsande" oumberligating i vårens auktionskatloger. Nu försöker jag övertyga Lilla Frun om att få köpa dena jakthatt ifrån Burberry, utrop 800:- på Stockholms Auktionsverk. Tänk vilken härlig inledning på en mysig hemmakväll, Lilla Frun naken med sitt röda "gåbord", hon får lite försprång, sedan kommer jag efter också naken, iklädd endast min jakthatt! Per Moberg, släng dig i väggen, nu blir det jakt på riktigt! Ja, som sagt du befinner dig nu på Oumberligabloggen, världen är galen, men det var inte jag som började! Gillar du också rollspel, så gå in på Auktionsverkets sida och se vad du vill ha för att förgylla ditt liv, kanske en Hermés Kellyväska för 45 000:-, min hatt är billig i jämförelse!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Storviltsjägare i Cyberdjungeln!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...underbart inlägg bokstavligen Peter! Fast med ditt antikintresse och klädsmak så lär du inte ha så många vänner varken i bloggvärlden eller i verkliga livet!
Jag gillar det i vilket fall som helst, kör på!
Torbjörn Jansson

conny sa...

Haha, ja det var verkligen en ful hatt!

Laila sa...

Jösses! :-D
Tack för det skrattet! Det behövde min kropp efter allt som varit. ♥

Fast frågan är om jag vill ha kvar den här synen på min näthinna som du fick fram nu... ;-)

BP sa...

Ser jakten framför mig. Tror att frugan kommer att springa fortare än någonsin;-)

Anonym sa...

Snygg hatt men tror frugan skulle klä sig bättre i den. Är det verkligen en hatt för Män??, ser ut som en kvinnohatt men du är ju lite 50/50 så varför inte haha/ Charlotte