söndag 21 april 2013

"Djävla tjat...vi köper väl ett radhus då......!"


Vi har bott i lägenhet länge nu, sommarstuga och husbil har gett den "trädgårdskänsla" vi alltid egentligen längtat efter. Den typ av villa vi velat bo i har vi inte riktigt hittat eller så har ekonomin satt stopp på det hela.
Lilla Frun har tjatat:
"-Kan vi inte köpa ett radhus istället!"

Va fan! Aldrig i livet, det är något perverterat med radhus, grannar som står på rad och grillar och försöker låtsas om som de potatislandstora trädgården vore oändlig. Kanske grannkärringen lägger av en brakare när hon är ute och vattnar pelargonerna, gemensamma städdagar med korvgrillning.....nä det är inget för Oumberlige Peter inte......tills nu.........nu flyttar vi.

"Tillfälle att förvärva ett utav Sveriges äldsta radhus, ritat av arkitekten Jacob J:son Gate, anno 1909. Huset är gulputsat och inspirerat av engelska radhus med en totalyta om 388 kvm. Huset är ett gavelhus vilket ger känsla av en friliggande villa. Smakfullt renoverat, med hög standard. Rymliga rum och högt i tak med gamla detaljer bevarade. Stort ljusinsläpp från en mängd spröjsade fönster. Tre kakelugnar och två öppna spisar. Stor inredd källare med goda förvaringsmöjligheter. Fantastisk uppvuxen trädgård om 1 213 kvm. Idylliskt beläget mitt i centrala Hersby med närhet till skola, daghem och vackra Kyrkviken. Ring för att boka visning."

I morgon är det jag som ringer och bokar visning hos www.gadelius.se , sedan måste det moderna köket ut ur huset omedelbums. Fler bilder hittar du här.

Nu ska jag smyga in till min Kära Hustru som fortfarande sover och plundra hennes plånbok på de sista hundralapparna innan lön, tror att jag kan få ihop minst 15 trisslotter idag om jag dessutom tar alla parkeringsmynt!

Ha en fin Söndag idag Vänner, vi ses på Bukowskis i eftermiddag, sista visninghelgen inför deras Moderna Vårauktion, vi fikar sedan i vår Husbil som står utanför på P-förbudet!

Kram ifrån Oumberlige Peter alias Ulv Röde Ditt Hopp i Cybermörkret, 500 000 unika läsare har nu haft den dåliga smaken och fantasin att läsa i denna blogg sedan 2009.
PS: Bilder och text ifrån Gadelius Fastighetsbyrå.



3 kommentarer:

Lippe sa...

Ja du, det där med boendet.....Jag blir idiotförklarad som ensam, halt och lytt envist som en grävling biter mig fast i mitt boende. Men det är mitt och jag kan göra precis vad jag vill när jag vill. Om jag mitt i natten får lust att spela en blues på högsta volym så gör jag det! Jag kan också släppa hur många brakare jag vill i min trädgård, Ingen hör och skulle de göra det så är de på MIN mark så skyll dig själv liksom. Och radhuset var det finaste radhus jag sett! Lycka till med lotterna!

Anonym sa...

Vem skulle inte vilja bo sådär? Hoppas det blev utdelning på lotterna!

BP sa...

Det lilla radhuset åkte jag förbi i lördags. Vackert är det ju, men liiiiidingöbo skulle jag nog inte vilja bli. Men deras fiskbbutik "Firren" i centrum är stor-Stockholms bästa;-)