måndag 15 april 2013

"Inte skära bara rispa.....!"

Har just nu vår Husbil på den årliga servicen, bla så har bromsystemet lagt av. Verkstadskillen ringde för en halvtimme sedan och berättade att bromsarna inte var sönder i vanlig bemärkelse...........de var stulna! Va fan är det som händer, jag kunde ha dött! Hur i helvete kan man vara så överdjävlig att man kryper under någons bil och snor bromsrören? Tur att jag inte bara körde iväg utan att ha provbromsat först och använde handbromsen.

Sedan är det ju djävligt tur att jag inte kom på personen ifråga som låg och skruvade under min bil, då hade jag stampat av bägge lårbenen och sedan kört in bromsrören i näsborrarna och ut genom ögonen, utan tvekan jag lovar, fattar Ni vilken fara svinet/svinen ut satte mig för?

Nu måste alla som läser detta vara snälla och skriva några lugnande och tröstande ord till mig, jag är både arg och ledsen på samma gång idag.........fick just besked om att en person i bekantskapskretsen dött 54 år gammal i cancer, han var min Brors barndomskompis, de fiskade ofta ihop.

Som Viking är jag övertygad om ett liv efter detta, min Bror som också är död sedan några år tillbaka har nu fått en "Fiskepolare" i sin himmel det känns tryggt.

Saknar min Storebror enormt mycket och när någon jämnårig till honom också dör så blir man påmind om saknaden. Fast Brorsan om du läser det här så vet du att vi kommer ses igen, fast inte på ett bra tag..................jag skall nu med alla medel jaga rätt på den djäveln som snodde min bromsrör och kommer han till himmeln, så ska jag fan i mig slå ihjäl den djäveln även där, en gång till.

Idag är det inte Peter Olofsson som skriver utan mitt alterego Ulv Röde, blossande röd i ansiktet av ilska men med en tår i ögonvrån och blodvittring i näsan!



2 kommentarer:

Camilla sa...

Förstår att du är arg ledsen och förbannad. VEM kan göra så?
Grrr..jag blir så arg att folk inte kan hålla reda på vad som är mitt och ditt...
Visst finns det ett liv efter döden. Det är jag helt säker på.
Kram!

BP sa...

Vilken piss måndag! Inget roligt alls. Hur f*n kan man stjäla bromsrör - är de gjorda av koppar, som är inne som stöldgods just nu eller.
Nej, jag ska inte lugna dig, jag blir arg själv och hjälper dig att ha ihjäl idioten i stället.