måndag 3 oktober 2011

"Äntligen Måndag.....och riktiga Män....!"



Ledig dag idag, inga väckarklockor, stora självgående barn, sovmorgon alltså! Vad händer klockan 5, telefonen ringer, det är min gamla byggchef som ringer! "-Snälla Peter! Kan du ställa upp idag, gjutning planerad och tre sjuka? En sak till kan du fixa lunchen som vanligt, handlar du så får du pröjs senare!"
Fy fan va skönt, äntligen får man vara tillsammans med "riktiga Män" ett tag, snacka om hur mycket man druckit och hur många gånger och var man satt på kärringen! Alltså inget vårdsnack idag, inget om sjuka barn och reor och framförallt inga sallader till lunch! Skönt att komma ifrån "vårdsvängen" ett tag, undrar varför jag bytte jobb egentligen?

Självklart så bjuder jag idag grabbarna på "Fylld Baconkorvsköldpadda med ost" inga djävla tomater inget tjafs, mat för Män helt enkelt, förr tog vi alltid en pilsner till, men sedan Tobias sågade av sig tre fingrar så blev det stopp på det, undrar om inte vår lagbas är "Fikus", känslig kille det där! Som sagt Äntligen Måndag, den här veckan börjar bra! Sitter och skriver detta inlägg i byggbaracken medans "Baconsköldpaddorna" knäpper, piper och puttrar under ugnens grillrör! Hemma igen!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kock i Cyberbaracken!

5 kommentarer:

caja sa...

Du är inte klok *fniss*....kanske därför jag gillar dig!!

kram du riktiga man/caja

BP sa...

Bra med ett brejk eller hur;-) Enjoy!!!

conny sa...

Snygga trosor den riktiga mannen till höger har ;D

Lippe sa...

Vilka fräna grillisar!!
Helt klart på grillen nästa gång!!

desperat hemmafru sa...

Alltså, Ä R det du som gjort de fina sköldpaddorna, eller har du bara hittat bilden någonstans??? Jag bara måååste försöka göra sådana. De borde förgylla vilken måltid som helst! Förresten blev jag bjuden på en Halloween-soppa med hemgjorda spindlar i. De var gjorda av köttfärs och spagetti. De var också väldigt, väldigt roliga - och goda!