torsdag 6 oktober 2011

"Brinn pengar brinn.........!"


Vi har ju sålt en del prylar hos Bukowskis Auktionsverk den sista tiden, inga dyrbarheter direkt, men "många bäckar små" plus min silverskatt, så blev det en liten slant över efter det att vi betalat några räkningar som var kvar efter förra månaden!
Lilla Frun, alltså min Kära Hustru har en underbar "livsfilosofi", bäst att handla medans man lever, i morgon kan de vara försent! Lilla Frun har ju haft "Hjärtstillestånd" redan som 30-åring så det är ju ingen idé att argumentera emot! Som alla "underbart tokiga kvinnor"så älskar hon skor och målet igår blev självfallet Tod`s på NK! Det blev dyrt vill jag lova, närmare bestämt 5 499:- ! Hur många par köpte hon? Blir den självklara följdfrågan! Om det var så väl ändå...........det blev bara ett par! Nu kan jag inte skriva mer.....måste dricka lite teé för att lugna ner mig lite innan jag skriver vidare!
Vid datorn Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Toffel i Cybermörkret!
PS: Det kommer bild på pjucken efter min frukost!

4 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Tack du roliga cyberviking. Du har precis gjort min dag. Kan din fru köpa så dyra stövlar/skor så kan jag det med! Hade sett ut ett par stövlar för 245 Euro, men tyckte att det var i saftigaste laget. Men man måste jämföra, som han sa i "Mitt liv som hund". Och nu gör jag det. Det är ju för fasen billiga stövlar. Hej hopp! :-)

Singelmamman sa...

Bra köp! Och underbar livsfilosofi. Ska försöka anamma den lite mer. Kram till er båda!

Lippe sa...

Jag har någon liknande ekonomistrategi: pengarna kommer inte räcka iaf!!!
Och så gör jag något jag inte borde ha gjort!
Har funderat mycket på det där med silverskatten...
Här finns hur många loppisar som helst och på en del håller de riktigt låga priser.
Ska nog börja kolla lite, har mest köpt tenn i jugend bara för att jag gillar det och för att det kostar inget!!
Du har en vacker fru med dyra skor, fröjda dig!!
Kram

BP sa...

Personligen så tycker jag nog att skorna var minst 4 000 spänn för dyrt. Delar nog inte er livsfilosofi här.