lördag 11 juli 2009

Öppet inlägg och kommentar till Flisan!


Ja, du Flisan, du vållar mig en hel del bekymmer måste jag säga. Vill tacka för din långa kommentar inne hos mig under inlägget med Breitling klockan. Läser och instämmer till en del, men som den "psykoanalytiker" som jag egentligen är så tror du bara dig vara en Cartier eller Patek Philippe klockkvinna, okej lite vintage det är du, men efter att nu studerat din blogg i cirka 2 timmar och hittat några för mig viktiga analys punkter så har jag kommit fram till att du egentligen är en Girard-Perregaux kvinna, ja du vet inte det riktigt än själv, men du har nu helt gratis fått den analysen eftersom du nu ett tag tillhört den innersta kretsen av Oumberliga Ting bloggens läsekrets. Fullständig analys vill jag pga sekretess och god etik inte lämna här utan det kommer min sekreterare skriva ut till dig och sända över vid ett senare tillfälle, troligtvis efter semestern.
Två avgörande faktorer finns med i analysen, det är dina träskor som du visade i ett tidigare inlägg sedan en annan mycket viktig analyspunkt är innehavet av katter och inte vilka katter som helst, utan katter av den ädla rasen spynx, tyder på klass och elegans men också modet att våga sticka ut lite, samt även en viss grad av extra vagans
För vannliga dödliga kan det tyckas vara vilken rakad kattvarelse som helst, men det är det inte. Klockmodellen som jag letat fram till dig har vissa likheter, Girard-Perregaux Cat´s Eye skulle i princip kunnat vara inköpt på vilken simpel Ur&Penn butik som helst, men och det är ett stort men, precis som med träskorna och katterna är de av en betydligt exklusivare variant, ja, kreti och pleti kan förstås inte se detta, men du Kära Flisan ser självklart detaljerna in i minsta detalj!
Precis som i fallet med "Nakenbloggarpallen" så är det nu dags att ropa på Maken Flisan, klockan finns att beställa hos http://www.finestwatches.com/ telefonnummer till USA
(Plus) 1.818.788.5405 det blir inte så dyrt för din Make för jag har redan förhandlat klart om priset, listpris för Girard-Perregaux Cat´s Eye klockan är 25.300 Dollar har förhandlat till mig 12% rabatt för den redan, uppge bara kodordet "Thing" så dras rabatten redan vid faktureringen, kronkursen stärktes gentemot Dollarn i förrgår så det är bara att smida medans järnet är varmt.
Nu Flisan finns det ett litet problem i denna analys och det är att jag aldrig träffat dig personligen så det finns som sagt en viss felprocent i analysen. Det beror på hur konservativ och envis du är, din blogg säger inte så mycket om det (Lite ser jag mellan raderna visserligen, din Make får snickra och bära saker hit och dit i tid och otid, behöver egentligen inte betyda så mycket, det kan hända att han avgudar dig, men i värsta fall så är han rädd för din vrede).
Ja, vad vill jag nu ha sagt med detta, jo att det finns en viss risk att du redan är så "märkespräglad" att det är omöjligt att bryta ett tidigare mönster. Men lite orolig blir jag Flisan när du skriver Cartier, usch säger jag bara, känns verkligen lite "landsbygd" och 80-tal så självfallet blir jag glad för din mentala sundhet när du skriver Patek Philippe som alternativ.
Som sagt även den bäste kan göra fel och som en reträttväg så har jag även förhandlat till mig rabatt på en en Patek Phillipe klocka till dig Modellen heter Twenty-4, (andas verkligen 2000 tal och modern/klassiskt design) lite dyrare visserligen än Girard-Perregaux uret, 78.800 Dollar, 13% är den framförhandlade rabatten till dig Flisan, men så får du också 542 briljant slipade diamanter på köpet. Det blev långt det här Flisan, men en sådan här viktig fråga det går inte att "slarva över" hur som helst. Allt måste få ta sin tid, nu är det upp till dig (kanske din Make) vilken modell du väljer!
Vill avsluta med att önska dig Flisan, din Make och övriga läsare av Oumberliga Bloggen en trevlig helg!
Vid datorn som vanligt din "pryltörstsläckare" i bloggöknen Peter Olofsson!
PS: Ursäkta Kära läsare av Oumberliga bloggen att detta inlägg blev av en "personlig art" men vill du också veta vilken "klocka du är" så skriv en kommentar och skicka med en länk till din blogg, så får du en gratis analys! OBS: Att bägge uren är i vitt guld kanske jag inte ens behöver nämna, du läser ju Oumberliga Ting Bloggen!

1 kommentar:

Camilla Alvén sa...

Hej Peter!
Det var ett tag sedan jag tittade in här, har inte hunnit läsa ikapp ännu eftersom du skriver så långa maratoninlägg...
Kul att ungdomarna har fått sommarjobb men det är lite tråkigt att semestern blir lidande, vi fick planera vår efter sonens sommarjobb, tur att han bara jobbade tre veckor. Förälskade ungdomar är inte att leka med, vi tog sonens flickvän med oss på vår semester, det blev lugnast så men dottern som nyligen skaffat pojkvän blev lite sur...inte lätt att behaga alla!
Tråkigt att lilla frun inte mår bra och väldigt tråkigt att du inte fått något jobb ännu men jag håller tummarna för dig.
Ha en skön sommar
Kram på er alla