onsdag 22 september 2010

"Det bästa med julen är trots allt.........!"


Bestämde mig redan igår för att jag inte skulle skriva mer om julen......men så kom det helt plötsligt en sådan där underbar pirrande känsla i kroppen....."det är faktiskt inte långt kvar till julen känsla!"
Min äldsta son frågade igår:
-Pappa, du lovar väl att baka dina broccolisaffransbröd även i år?
Ja, älskade barn, det kan ni lita på........Pappa håller helt klart på traditionerna!
Ingen jul utan smarrigt broccolisaffransbröd...........hur skulle en sådan jul vara egentligen?
Vid datorn som vanligt, Din Jultraditonsbärare i Bloggdjungeln, Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ha, det där tror jag inte en sekund på... Skämtare där... Älskar både broccoli och saffran..... men barn som gör det, särskilt i kombination med varandra måste tillhöra undantagen......... Då har du lyckats väl måste jag säga.... ;-)

Kram
/Charlotte

H sa...

Behöver inte bjuda in mig på dessa :)

BP sa...

Alltså att titta på dessa små och välformade konstverk är en fröjd. Då jag varken gillar bullar, saffran eller broccoli får du och sonen ha dom för er själva;-)