lördag 4 september 2010

"Illa dold snuskhummer...........!"


Haha, livet är underbart säger jag bara! Nu har det hänt igen, jag har fått ett sådant där "underbart mail" igen ifrån en läsare på jernsaxen@live.se !
"Peter! Jag har varit läsare och följare av din blogg en tid nu, men i och med detta mail så vill jag att du tar bort alla länkar som leder till mig och min blogg!
Du är en mycket illa dold snuskhummer, "Fredagsstock" skulle det vara roligt?
Man kan verkligen undra hur en man i 40-års åldern är funtad som sätter sig gränsle över en stock och önskar trevlig helg till sina läsare som till största delen består av kvinnor!
Som sagt, det räcker nu, det är varken kul eller trevligt!
Ta nu bort mig ifrån allt som anknyter mig till din blogg. Tack!"
Vad svarar man på det? Skulle jag vara en "illa dold snuskummer", känns lite orättvist på något sett, det har jag verkligen inte försökt att dölja på något sett! Hade jag inte haft min Älskade Fru i bakgrunden som höll mig "i örat" så hade denna blogg varit betydligt mycket "värre" vill jag lova! Hur jag är funtad? Det kan jag inte riktigt svara på, det lämnar jag över till beteéndevetenskapen!
Män är djur.........(ler) som sagt, se tidigare inlägg!
Du var ju snäll och framförde ditt klagomål via mail så självklart så lämnar jag inte ut vem du är heller, men jag visar valda delar av ditt underbara mail, det är sådant som håller mig igång, det vill jag lova!
Detta är ju en slag konstblogg och jag vet att du har stort intresse av den moderna konsten, det har vi ju pratat om via mail tidigare. Vi träffades ju också som hastigast på Bukowskis en gång.
Bukowskis söker nu ännu en gång utländsk konst till "Höstens Moderna" och för att illustrera detta så har man idag valt att på kulturdelen i Svenska Dagbladet föra in en helsides annons där man visar en oljemålning av Lucio Fontana i helbild.
Vad ser du och vad funderar man på när man ser denna målning som säljs för miljonbelopp?
Nu tvättar inte värdet bort det eventuella "osmakliga" i konsten!
Själv ser jag en oljemålning där Lucio Fontana gjort hål i den rosamålade duken!
Trevlig helg önskar Oumberlige Peter som just nu har satt igång värmen i "The Loove Mashine" för att ge sig ut i helgtrafikvimlet! (Se inlägg nedan)
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson, din "illa dolda snuskhummer" i bloggdjungeln................!

11 kommentarer:

Häxan sa...

hahaha.....Peter jag älskar din blogg precis som den är. Har man problem med en man på stockar.....Då är det illa. Då kanske man kan läsa in "snusk" i det mesta :)

Nej, Kör på som du brukar!!

Lördagskram// Häxan.

imse sa...

Hahaha! Inte ska du dölja snusket.

Kram

Elle sa...

Nu har jag nog varit i utlandet så länge att mitt svenska ordförråd inte innehåller betydelsen av "fredagsstock"...??
Jag såg bara en man som var nöjd och belåten efter hårt arbete i skogen.
Hade du suttit naken på stocken hade man väl kanske kunnat kalla det snusk?? (snälla kom nu inte på dumma idéer! *ler*)

Vad är snusk?
Kanske är det tur att jag inte visade mina arbetshandskar efter en dags trädgårdsarbete...för DE såg snuskiga ut!

Till mig får du fortsätta länka!
Ha en skön helg!
Kram Elle

conny sa...

HA HA HA...Det är brevskrivaren som har problem, inte du.

Jess sa...

Gillar inte personen det så får väl personen sluta läsa. Det är väl bättre att han/hon plockar bort sina länkar till dig i så fall? Eller?
Hahaha, vissa människor är så känsliga och lägger ner alldeles för mycket tankar kring ord och bilder ibland tycker jag!
Ha en skön lördag!

Cici sa...

Oj, så jobbigt en del måste ha det med att hitta dolda budskap i allt de ser. Även om du skulle ha en undermening med bilden så gör det ju inte mig något eftersom jag är så naiv att jag inte fattar det.

Ha en trevlig helg!

Caja: sa...

Kan inte annat än...*LE*!! Hoppas ni får trevligt i er uppvärmda Love Machine!!
Kramar till er båda/caja

The Secret Garden sa...

Ja jisses... jag gillat din blogg! Känns som den behövs i den annars så mycket gråa massan. Många bloggar som bara liknar varandra, din ger lite fräsch luft, tycker jag i alla fall. Och så flinar jag ofta lite snett när jag kollar, och tänker att NU är det säkert nån som går igång, eller går i taket, eller förfasas, eller retar upp sig, eller tja... önskar att de själva var lite mer "lössläppta" liksom :)

Ha det gott!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hihi.... Vad ska man säga.....:-) Snusk... tillhör inte det livet på nåt sätt....!? ..... och humor.........

Älskar er love-maskin...en sån skulle vi behöva.... :-)

Kram Charlotte

BP sa...

Killen har uppenbarligen nada humor, men som tur är kan du strunta i honom.
Hål i duken förresten: jag ser en björn som tittar åt höger och håller sig om magen;-)

Elin Damberg sa...

En oförblommerat stöddig machoman som sitter frejdigt och bredbent grensle på en stock, fotad underifrån dessutom, som önskar sina läsare mer fredagsstock. Hahahaha. Jag förstår att du är besviken på att du blir anklagad för att försöka dölja det.

Jag gillar både den bilden och den från Bukowskis! Kör hårt.

OCH jag gillar att du inte lämnar ut den där puman som inte vill vara med längre. Hon är ju liksom i sin fulla rätt att tycka vad hon vill om Stock-Peter. Tycker också att du ska tacka henne för att hon säger att du är i fyrtioårsåldern.

Hahaha. Nu blev jag på gott humör igen.