torsdag 16 september 2010

"Får jag presentera Mayka....!"



När det stora "Bloggkonventet" drar igång om något år så måste vi självklart har en DJ av klass på plats! Får jag bestämma så blir det Mayka (haha, det är ju jag som bestämmer det som arrangör) ja ni som hela tiden "ränner runt" på Spy Bar vet vem hon är! (ler) Själv stötte jag på henne på PUB här i Stockholm för några veckor sedan.
Medans Lilla Frun letade kläder så hörde jag någonstans "ljuvliga toner"......jag letade mig bort och fann denna varelse.........DJ Mayka.
Min stora dröm var att själv bli en DJ av klass.........fast det sket sig.......min plats på jorden är på dansgolvet och så får det förbli. Varför skulle jag ta plats i "båset" när Mayka finns och fixar det så djäkla bra............undrar om man skulle kunna göra en önskan hos henne?
Tänk om man kunde mixa in min favoritlåt alla kategorier "Beverly Hills Cop Theme Song" med en av hennes favoriter Mason Syncrom ...................hjälp.........nu händer det saker vill jag lova medans jag skriver det här..............helt plötsligt minns jag Florida för 25 år sedan Hollywood Beach Clubs tak öppnar sig i den ljuva tropiska sommarnatten och Sylvester dyker upp på scenen........man ska inte blogga och lyssna på musik klockan 9 på Torsdagsmorgnar..........helt plötsligt så känner man sig ganska ensam!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Dansa är mitt största nöje!
:)

Elin Damberg sa...

Klart Mayka ska spela på konventet!!! Och vi ska aldrig sluta dansa - du, Tigris, jag, Hexis och alla andra hundratals dårar som gillar när det svänger.

Välkommen TILLBAKA till Blogglandia, Piotr. Ordningen är återställd. Det är så lite bråk och skrik när du inte är här.

Jag tackar dig ödmjukast för inlägget på ditt galleri. Kul att du valde just "Inte ska väl jag", som är din absoluta motsats. Hahaha!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Skulle verkligen vilja höra dina mixningar...

/Charlotte

Snäckskalsdalen. sa...

Jag ser fram emot konventet och dansen och alltihop och det är helt OK med MAYKA.
Husvagnen......inte ser det ut som kaffe med morakniv, ser mer ut som kräftskiva om du frågar mig och får jag välja så tror jag hellre att jag tar din stuga än husvagnen!!
Kram på dig!

Caja: sa...

Jag var inte rädd...och jag kunde flyga ;-D nu ska jag bara hem igen...fast det är ju långt, långt dit...
Önskar dig och lilla frun en skön helg/caja