måndag 25 oktober 2010

"När dårarna ser ut som dårar...........!"


Som någon kanske märkt så har jag inte skrivit här på ett tag.............nej då, inga bloggtvivlel inte, bara en massa arbete som hindrat mig ifrån en av mina favoritsysselsättningar.
Så nu när jag äntligen får lite tid över så här på morgonkvisten så upptäcker jag ännu en gång problematiken med att hitta artiklar i mina favorittidningar DN och Svenska Dagbladet att blogga om. Krig och svält har jag ju redan avhandlat sista veckan........men går man in på "avdelningen" dårar..........då sinar aldrig floden. Hittade den här killen i Aftonbladet, har visst samlat navelludd i 26 år någonting och fått ihop hela 22 gram! Vilken dåre! Navelludd vad ska man med det till?................själv har jag sparat klippta tånaglar i 10 år och fyllt två toarullar med.....behagligare marackasljud får man leta efter.............tatisch...tatisch.......känn rytmen!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din instrumentmakare i Bloggdjungeln!

7 kommentarer:

Elle sa...

Tja, hittar man ingen bättre hobby kan man ju börja samla navelludd. Men problemet är att jag inte har problem med navelludd...
det får väl bli naglar då!

Är tillbaka i Tyskland och undrar vad tusan jag gör här!!??
Gud, vad skönt det var i Sverige!

Ha en bra vecka!
Kram Elle

Unknown sa...

Finns det ingen medicinering mot så´nt där obehagligt beteende??
Det var väl en sak om han behöll det där i burkarna för sig själv.....men tvinga på oss andra det.......näe, det tycker jag inte om.
På tal om tånaglar, min bror brukade inte klippa dem förrän folk klagade på att det lät så hemskt om honom när han gick barfota......själv brukar jag komma på att klippa dem när det blir trångt i skorna....

Var han med navelludden förresten inte lite lik dig? Eller är det du? Känner mig lite osäker där.
Ha det bra!
Camilla
P.s. Hade den här veckan tänkt att försöka gå ner ett par kilo,(eller fem) fast så läste jag ditt förra inlägg och bestämde mig för att det nog kan vänta. Vem vet, det kan ju komma sämre tider. Då kan det ju vara bra att ha något att ta av.

H sa...

Haha.R skulle kunna skaffa detta som hobby han också, fast han skulle inte behöva vänta lika länge på att komma upp i samma mängd som den där killen. Det där är ju hans veckoranson. Föredrar navel ludd alla gånger framför tånaglar.

Caja: sa...

"Det finns fyra sorters människor i världen: de älskande, de ärelystna, de iakttagande och de dumma. Lyckligast är de dumma!"
*Hippolyte Taine*

Må väl/caja

BP sa...

Nej fy f*n vad äckligt, jag ryser - av obehag alltså.

Västgötskan sa...

Jag hoppas killen bara kör ett "practial joke"! :-O
Annars var det det äckligaste jag har hört. (Ja, t.o.m. värre än naglar. Men bara NÄSTAN!)

Karins fotoblogg sa...

hahaha :) Fy fan!