tisdag 19 oktober 2010

"Sanningen......ingenting annat än sanningen!"


Igår hände det igen...........jag fick ett sådant där konstigt mail som jag fått några gånger nu under mina två år som bloggare! Det var en hel del beröm och små trevligheter men det var också lite klagomål på att jag inte alltid håller mig till sanningen!
Okej, i ärlighetens namn så hoppas jag att ingen känner sig förd bakom ljuset med mina "snodda bilder" ifrån Internet, men uppriktigt hur kul på en skala är den "nakna sanningen"?
Jag gör ett försök och varenda rad här nedan är sann och jag ska heller inte försöka vinkla något på något sätt, nu kör vi! Jag ska berätta om bilden ovan som jag tog för cirka 30 minuter sedan!
På bilden är alltså jag själv iklädd byggskjorta och solglasögon. Solbrickerna har jag för att jag fortfarande har problem med borrelia, ena pupillen hinner inte med snabba förändringar och tar jag en blixtbild så är det kört, ser "solar" annars en hel dag. Jag har just borstat tänderna, där av fläcken på t-shirten.
Blomman jag håller i handen är ett fuchiaskott som jag köpte ihop med nio andra varianter förra trädgårdsmässan i Älvsjö, alltså för ett och ett halvt år sedan. Jag kom inte längre än att jag petade ner skotten i sådana här minikrukor. Två semestrar/somrar har gått så självklart så har alla torkat ut med den minimala jordmängd som finns att tillgå i dessa minikrukor!
Fast den här "lilla rackaren" till blomma vägrar dö........den har gladeligen avgett en ny vacker blomma varje månad i snart ett års tid, oavsett årstid! För att gör sanningen ännu mer sann, så var jag inte ens duktig och använde inte ens planteringsjord när jag satte detta lilla skott i sin tillfälliga minikruka, jag skrapade istället jorden ifrån ytan på en annan blomma. Ja, som ni ser sådana människor som jag borde skjutas eller åtminstone anmälas till Blomsterombudsmannen eller kanske få hembesök ifrån Föreningen Stoppa Plågsamma Trädgårdsförsök!
När jag köpte detta skott och dess tillhörande 9 kompisvarianter så hade jag stora visioner............men det sket sig....."livet" kom emellan kan man säga!
Ja, inte vet jag om detta var en "särskilt upphetsande sanningen", men jag gjorde ett försök i allafall!
Nej, Vänner nu har köerna lugnat ner sig in till Stockholm så nu ska jag åka till jobbet!
Ha en fin dag!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Hoppas inlägget ovan inte framkallade eller förstärkte redan pågående självmordstankar!

5 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

När en bild med en blomma på hos dig ploppar upp i listan hos mig, kan jag inte annat än rusa hit... De är envisa dom där seglivade gröna kompisarna... Säger grattis till din överlevare.... Kanske förtjänar den lite mer jord nu ändå när den belönat dig så länge... Vad mer kan du begära av den??

I sanningsdiskussionen konstaterar jag bara att på din blogg Peter, råder en 'Petersanning'. Antingen gillar man den eller inte... Själv går jag säkerligen vilse i din sanningsvärld emellanåt... Men lite skoj ska väl du ändå få ha när du läser kommentarer från förledda läsare ;-) Det bjuder jag på....

Kram du din fuchiaodlare....
/C

Caja: sa...

;-D tycker att du gör ett bra jobb Peter, fortsätt med det du.
Kram/caja

BP sa...

Den blomman var då sanningsenligt en tuff rackare precis som bloggaren;-)

Synnøve. sa...

Tänk att den lilla grönsaken klarat sig så länge i den krukan. Tror du har gröna fingrar ja...

Men gör den en tjänst. En större kruka, lite näringsrik jord och ett samtal om dagen hihi.

Ska sätta på en kanna te, maken har vaknat nu. Han ska på jobbet.
Sitter och huttrar. Synd man inte skulle ha en drink, tårna hade platsat utan problem som is i den.
Centralvärmen har gått åt pipan....
Tur man har el-element...
Ha det gott.
Kramen Synnöve.

Elin Damberg sa...

Hahahahaha. Jag är inte säker på varför, men nu fick jag moderskänslor för dig.

Knäckande att bli så missförstådd...

Det här var det raraste inlägg jag har sett på länge - inte bara hos dig, utan överhuvudtaget.

Körpåba.

Elin