måndag 18 oktober 2010

"Skit också vad helgerna går fort................!"



Som sagt helgerna går alldeles för fort, lite trött och dyster idag faktiskt. Inte blir jag gladare när jag försöker hitta något "bus" på nätet att visa för Er mina Kära Bloggvänner!
Nå, för att kunna muntra upp både Er och Mig själv så måste jag leta i "arkivet" till min egen Oumberliga Blogg!
Inlägget nedan visar jag av en viss anledning idag! Jag var på något slags frukostmöte/invigning/bokrealeaseparty i Lördags och träffade bl a en av mina bloggkompisar,
Lotta Vimmelmamman. Det togs faktiskt en bild på oss ihop, men jag vet inte om jag vill visa den! Det är en nämligen en djävla gubbe på bilden som jag inte riktigt känner igen!
Ja, till saken, hon skriver ifrån "framtiden" på sin blogg. Det gjorde jag med för ett år sedan, inlägget visas nedan.
Bilderna ovan visar jag för de tillhör mina favoriter!
Kobilden fick jag efter att ha gjort ett byggjobb på Berga Lantbruksskola med texten:
"Vi saknar dig Peter.....Skitkul att ha dig här! Kram ifrån Tjejerna på Berga!
Den andra bilden tog min Mamma när hon var i Kina för något år sedan!
Om det motförmodan finns någon som gillar min humor så kan jag berätta att jag ärvt min humor efter min Mor! Fast lite skämdes jag när hon tog bilden, tror inte Tanterna var så glada att ha däck runt halsen! Fast min Mor försvarade sig med att de var tvunget att använda däck för att få bildtexten att fungera "Tired old Ladies"! Hon är inte riktigt klok min Mor, fast hon är söt precis som jag!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson The One and Only!

5 kommentarer:

Caja: sa...

Vet du, jag gillar din humor! Klockren!/c

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Haha.... Roliga bilder du har på lager.... Aha... du har alltså ärvt din humor..... ;-) Hon verkar cool din mamma.... 'Tired old ladies'.... fniss...

Ska man inte bli pigg och glad efter en ledig helg Peter!? Fast det är ju långt ifrån alla gånger helgerna är just 'lediga' som man kanske vill dom ska vara förstås..... Känner mig också en aningens trött och dyster nu när du säger det.... Mörker, kyla och allmänna höst och vintervibbar hjälper inte till direkt... Nä, ta du och laga till dina broccolimuffins för att pigga upp dig tror jag... Mycket nyttigheter där.. och så kanske du börjar tänka på julen.... Själv ska gå och fylla på kaffemuggen... Hoppas det hjälper......

PS... Vips så är det fredag igen......

Kram Charlotte

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

.... det gör det alldeles säkert ;-)... Känner mig faktiskt redan lite piggare...

Har anat att din käresta inte har det lätt alls... Tur att du finns där.... Byta rum låter kul... (själv skulle jag vilja ha ett eget rum att bara ha min grejer i....) ........även om livets växlingar ibland är jobbiga... och man stundvis skulle vilja hålla kvar det som är.... Fantastiskt med sonen förresten, inte illa jobbat!!!!

Ha nu en fin måndag Peter!

Hörs...
/C

Elin Damberg sa...

(Okej, jag läste inlägget nedan innan jag läste detta. Trodde att du hade börjat med återbruk av inlägg. Men visst var jag lojal som inte avslöjade dig???)

Hörru du, det där är ju inga Kina-damer. Ser du inte att det är Foto-Karin, jag och Synnöve??? I nådens år 2050, alltså.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med ditt hot om att "göra slut med mig" som du skrev på min blogg. Jag lutar åt att idka våld, lämpligtvis med en av de där klubborna som Hexis brukar låta dansa i ditt huvud. Fokuserar jag fel?

BP sa...

Japp dessa gener - de går i arv helt klart;-)