torsdag 31 maj 2012

"Grattis Josephine......nu händer det igen......!"

Jaha....nu händer det igen som inte får hända i bloggvärlden, det blir ett nytt inlägg direkt på det tidigare, men är man skriv och berättar nödig så är man!
Man kan beskylla mig och min blogg för mycket. Okej, en hel del plumpa skämt under bältet, men knappast någon kiss och bajs humor. Inlägget nedan förvisso är skapat i en viss anda av dessa två oundvikliga sysselsättningar.
Det här inlägget blir svårt att skriva bl a pga av att det bygger på en lögn. Eller en liten "vals" som jag drog för Lilla Frun i Vintras. Eller rättare sagt en liten "kärleksfull nödlögn" för att inte oroa Lilla Frun som var ganska sjuk under flera Vintermånader!
Hmm.....hur ska jag få ihop det här då? Läs inlägget nedan först, det ska handla om att få djäkligt ont i magen!
Jo, jag hade i Vintras jobbat ganska sent. Min äldsta son hade bilen så jag åkte kollektivt istället och vid busshållplatsen stannade min gamla Chef till och vi pratade en stund, han undrade om vi inte skulle ta en drink.....eller två....kanske fyra!
Sagt och gjort det blev Taxi och vi kom in på ett ställe som heter Svartengrens, ligger på Tulegatan här i Stockholm. Snabba steg till Baren där vi mötte glada Josephine Sondlo som är Barchef och skapare av den fantastiska drinken Absolut Lechery – en osannolik blandning mellan vodka, entrecotefett och smör som blivit årets snackis i Stockholms krogvärld.

Smakade faktiskt inte så illa, men jag säger bara men, djäklar anacka vad den drog igång kistan. Så för dig som vill leta Innekrogar i Stockholm som har sittvänliga toaletter så kan jag berätta att Svartengrens har ganska sköna Gustavbergs fåtoljer!

Självklart så berättade jag inget för Lilla Frun som sov gott när jag kom hem. På morgonen undrade hon om jag ätit plankstek, jag luktade så konstigt sa hon. Hm....sa jag...man vill ju helst inte ljuga för mycket!

Grattis Josephine vill jag bara säga......det går bra nu. Artikel både i Svenska Dagbladet och på Oumberliga Bloggen, inte illa "pinkat"! Rättigheterna till bilden ovan Svenska Dagbladets fotograf Angelica Zander!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson alias Gustav S Berg!

1 kommentar:

desperat hemmafru sa...

Men fy fasen vilken äcklig drink!!! Det var länge sedan jag söp mig full. Typ 20 år sedan. Efter en studentfest som jag knappt kom ihåg fick det vara nog... Numera är jag inte särskilt sugen på alkohol alls. Det är precis som att jag drack min beskärda del som student (då jag blev både marinerad och impregnerad...) Fast belgiskt körsbärsöl, champagne, husets vin och gamla hederliga vodkadrinkar slinker väl ner då och då. Min man hade verkligen tänt till på drinken/groggen du nämner. Han fullkomligen älskar den typen av idiotiska grejer. Precis som du då... Som student hade jag säkerligen svept den i ett tag (och sedan spytt). Nu är jag inne i "kärringmoodet". Tyvärr. Jag bloggar om hundpromenader, vädret och vikten. Super mig inte full och skapar knappast några skandaler alls. Förutom att jag inte klippt gräsmattan till granens stora förtret. Snacka om förfall...

Ha en riktigt bra dag och lägg ner tankarna på "skiten". ;-)