tisdag 29 september 2009

Vad du är Bra! (Äntligen Tisdag!)


Just det, vad du är Bra! Har någon sagt det till dig idag eller i helgen? Om inte så säger jag det till dig nu! Du är helt enkelt bara Bäst, som varje morgon kliver upp, kanske morgonsura familjemedlemmar som du lirkar och trixar med för att hjälpa dem att få en bra start på dagen.
Du är också bäst för att du släpar dig till jobbet, där du måste konfronteras med sura arbetskamrater och eventuella kunder, din Chef kanske är ett riktigt praktaschle som slår "neråt" och "slickar" uppåt. Du är självfallet också Bäst som släpar dig till skolan, där du i bästa fall "lär för livet" och inte för betygen. Du är också Bäst för att du kanske har det som jag och är arbetslös och förnedras på en "sjuk" arbetsmarknad, förstörd av Politiker som inte vet vad riktigt arbete är.
Du är också Bäst för att du kanske har det som min "Lilla Fru" och är djävligt sjuk och inte får den hjälp i samhället som är lagstadgad men trots det håller humöret på topp . Du är självklart Bäst du med som kämpar med olika Myndigheter som exempelvis Försäkringskassan.
Ja det finns mycket som du helt enkelt bara är Bäst på, så ge dig själv nu en klapp på axeln, så "kör" vi på, ännu en dag i "paradiset"! Äntligen Tisdag!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Glömde jag inte något viktigt nu? Jo, faktiskt! Du är också bara Bäst du som läser och skriver i andras bloggar och delar med dig av ditt liv på dina egna inlägg! Att vara Bäst innebär också att "Bry sig" och även vara nyfiken på livet och sin omgivning! Fan vá vi é Bra!

14 kommentarer:

Häxan sa...

Tack! Vad upplyftande att läsa ditt inlägg. Så här är ju livet.....Ge och du skall få...Du är också Bra!

Anonym sa...

Du är bäst Peter för att du orkar skriva dina lååååånga inlägg :) /H

Susanne sa...

Javisst är det skönt att kunna säga,,Fy fan va jag är bra!
Trots att kroppen säger nått helt annat..Ha en bra dag..Susanne

Karins fotoblogg sa...

Nu har jag just läst ditt "spökinlägg" och måste säga att du höll dig förvånansvärt lugn! Du frågade om jag har koll på övernaturligt. Det vet jag inte om jag har. Jag har varit med om en del saker, inte alls spektalära(va 17 heter det?) men sånt som ändå får en att undra om det inte finns något mer runt omkring oss.
Hur är det på hemmet där din pappa bor nu då?

Och du, du är också bäst! Trots att du kallade mig för Viveka i din kommentar hos mig :)Allvarligt talat Peter: vi alla mår bra av att bli sedda och få höra att vi är bra. Något som vi är dåliga på att förmedla till varandra. Så TACK för att du gör det!

Ännu en dag hemma med killarna men i morgon blir det nog dagis iallafall. Eftermiddagen ska vi tillbringa på Evulotionsmuseét och kika på dinoraurieskelett. Det du! :)

Ha en bäst dag bäste Peter!
Kram fr Vive.... Karin ;)

Karins fotoblogg sa...

Äsch, jag glömde: såklart att jag fotar ditt och frugans bröllop! :)

Behöver jag tillägga att den smale brudgummen är en maratonlöpare av hög klass?

kram

Susanne sa...

Hej..Nu du har du fått ett långt inlägg från mig på din andra blogg..Kram Susanne

UllaJohanna sa...

Ska genast ägna mig åt att påpeka för sonen att han ÄR bäst! Tror han behöver det bostadslös och arbetslös som han är (som så många andra, men det hjälper ju inte den som är i den situationen)...

Ett upplyftande inlägg!!!
Tack bäste Peter ;-)!

Anonym sa...

BÄST BÄST BÄST BÄST så jäkla bra alltså....

Hälsningar BÄST

Karin Wijk sa...

Tack för det positiva inlägget, känner mig redan bäst ;-)

Ja jag kanske ska byta namn till Viveka, rätt snyggt namn. Men det är ju inte lätt att hålla reda på alla, jag och alla Karin:ar vet, hi hi!

Spökinlägget var rrruuusssskigt!! Jag har aldrig varit med om något sådant. Men är väldigt intresserad av spöken och sånt. Brukar säga att jag skulle vilja träffa ett ibland men efter att ha läst din historia så tror jag att jag ångrar mig.
Men du måste skriva hur det gått sen...efter att du tog spöket med dig...är det spökfritt på hemmet nu eller finns det fler?
To be continued...
/ Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack. Det här inlägget kunde knappast ha kommit mycket lägligare för mig. Känner mig totalt bort glömd och nedvärderad just nu alltså inte så mycket livsnjut just nu som jag skulle vilja. Var hos en ny läkare den 10 september som så rart skulle fixa både recept och ett viktigt intyg.Recepten skulle skickas elektroniskt så åk du bara till närmaste apotek sa doktorn, vilket jag gjorde. Kan meddela att till dags dato har INGET av det hänt!!!
Om jag är sur, ledsen, skit förbannad, arg och jag vet inte allt så räcker det inte får att beskriva min riktiga sinnes stämning just nu
Ha det bäst!
Marie

Marie sa...

Toppenord idag. Att vara bäst och att bry sig om. Ska fortsätta att vara bäst på att vara just mig..och aldrig glömma de jag har runt mig.

RANA sa...

De kom de såg de segrade. Faktiskt.

Laila sa...

Men tack snälla gulliga du! ♥ Förvånad och rörd läste jag ditt meddelande.

Idag har jag sagt till mina närmaste vänner att dom är viktiga för mig.
Jag spred det vidare. :-)

Annika Christensen sa...

Hej hej Peter!
Jag har sagt det förut men jag säger det igen.
Du är så bra på att skriva så det är inte sant.
Synd att´man har så lite tid till att blogga men snart sätter vintern in då jag hoppas att få läsa mera.
Ha det gott
Annika