torsdag 16 december 2010

"Jaha....nu sket det sig...igen.....!"


Just som jag gjorde ett ännu tröstlöst försök att vara en seriös antik/inredningsbloggare så dök det upp en sak i min skalle som jag känner att jag vill berätta om!
Inte speciellt seriöst då jag ska berätta om när jag var berusad på en bilsemester......okej, det är ganska många år sedan, men kul var det trots allt!
Vi var ett gäng killar på bilsemester och en i gänget hade problem med att kissa hur som helst, inte som vi andra öldrickande grabbar, han var tvungen att sitta på toa för att få det att fungera, så här i efterhand kan man konstatera att det är lite besvärligt att ha en sådan killekompis med en sådan fobi, att han måste låsa en dörr om sig för att kunna lätta på trycket!
Vi stannade någonstans i busken utanför Norrköping och jag är inte speciellt blyg av mig så jag ringde på hos en kvinna och berätta om vår kompis och hans problem. Hon skrattade och sa att han var välkommen in att låna toan om han var nykter och det var ju inget problem eftersom det var han som körde bilen!
Själv gick jag en bit bort och kissade i ett buskage (förlåt mig)......helt plötsligt så kommer det en hund och stryker sig mot mig ungefär som en katt!
Jag kan mycket om hundar (tror mig kunna), men den här rasen hade jag aldrig sett sa jag till kvinnan i huset.........vad är det för ras frågade jag klokt?
-Det är ingen hund, det är en känguru!
Gissa om jag såg ut som en "fågelholk" i ansiktet!
Ja, så kan det gå om man dricker öl till frukost och hälsar på någon som är djurskötare på Kolmårdens Djurpark!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Zoolog i Cyberdjungeln!
PS: Hoppas denna anekdot inte förstör intrycket av mig som seriös möbelhistoriker!
För du har väl inte missat inlägget nedan?

4 kommentarer:

Wenche sa...

God Jul och tack för dina underbartt hejdlöse inlägg.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lucka 16 var bra, såna killar gillar jag. Och lilla frun också ser jag, hon ser väldigt nöjd ut (och söt) Att du träffat en känguru var inte illa, inget man räknar med ska dyka upp i buskarna här. Jag har allt godis kvar, hade inte en tanke på att jag visade ett soprent fat direkt efter godisbilden. Det ser ju rätt kul ut med två pyttesmå vita korn som ligger kvar.
Kram
AnnaMaria

Elin Damberg sa...

Så länge du inte pinkade på den, tycker jag att det låter som en solskenshistoria.

Hur gick det för polaren sen?

Lippe sa...

Awwww... jag vill oxå ha en känguru! Och en tvättbjörn! Och kunna pinka stående....