fredag 7 december 2012

"Jaja, bara för att Ni tjatar så mycket så gör jag väl ett inlägg till då.....!"


Ja, det är ju så att när man är "Kär" så vill man ju förmedla hela den känslan till hela sin omvärld. Egentligen så blev jag störtförälskad redan då hon kom för några år sedan, Mercedes nya kupé, men hon var då en omöjlighet för mig. Lilla Frun kunde inte få plats och självklart åker jag ingenstans utan min Kära Hustru, Kryckan Olofsson. För första gången så hade vi helt samma smak då det gällde personbilsdesign.

Hon sover fortfarande, men jag är säker på att hon inte tycker kombiversionen av Mercedes- Benz CLS är ful den heller och uppriktig Kära Hustru så bryr jag mig inte om vad du tycker i detta fall, denna bil kommer det att bli. Dessutom blir den i röd metallic, Kärleken och passionens färg, Oumberlige Peters favoritfärg.

Nu ska jag bara hitta ett extra jobb, stugan och husbilen ska säljas för nu ska det köpas bil. Dyr som bara den är den, men jag ska köpa den i standarversionen......men och det är ett stort men, ett tillbehör som finns på den digra listan ska jag bara ha. Titta och njut på den övre bilden, ser Ni trägolvet, Amerikansk körsbär, så vackert att jag får rysningar. Precis den vyn kommer Fru Olofsson få, jag kommer bygga en utdragbar, bårbrits till henne, för eventuella nya läsare kan jag berätta att Lilla Frun är stelopererad i bäcken och ländrygg och måste ligga vid transport.

Ja, Lilla Fru Olofsson nu är det slut med att ligga och vräka sig i Husbilen medans jag kör, visst kommer du sakna husbilens toalett, men va fan det finns blöjor, tänk hur härligt du kommer ligga där på en bårbrits i vår fina 2013 Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Kanske kan du med ena handen glida ner längs bårsidan och smeka det underbart vackra och lena körsbärsgolvet och tänka, "Det här har min Man gjort för mig".......sedan känner du hur det pirrar till och vi svävar iväg på Autobahn i 200 knyck.......inget mer harvande med en seg Husbilsdiesel.

Ja, för Er som är besvikna att det inte längre är nakna män här på Oumberliga, förstora bilden ovan, ser Ni att det är en man som går utanför? Jag vet att de flesta av Er läsare har en underbar fantasi, Ni får helt enkelt tänka Er honom helt naken. Kanske är det Du själv som ligger där i lasutrymmet på det underbara körsbärsgolvet........rutorna är tonade så ingen kommer se något om han kryper in och hälsar på.....hm....nä nu får Ni allt fantisera vidare själv!

Hm....det var ju Julbloggande också.....bilen är ju röd!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt Körsbär i Cyberglöggen!
PS: Gå nu in på Mercedes Benz Sveriges hemsida och hitta din favorit Mercedes du med!
Oj, nu glömde jag berätta en sak i min alltid informativa blogg, trägolvet kostar bara 43 000:- som tillval, men jag skiter i det extra fina ljudsystemet, Fru Olofsson klagar ändå på att jag alltid spelar för högt!

10 kommentarer:

conny sa...

Du har god bilsmak ser jag! Är själv mercedesägare sen flera år. :)

(E350 Elegance)

Snäckskalsdalen. sa...

Hej Peter!
Va kul att du kikade in hos mig! Tack tack. Då kom jag på att det var evigheter sen jag var här och så glad jag blev. Jag hittar mycket hellre en bil än en karl bakom en lucka, så det går bra för min del att fortsätta med det. Vackra bilar tycker jag om. Mycket. Mycket mer än karlar. Nu har jag en karl sen evigheter och han lär vara riktigt snygg, sägs det, jo, det är han och ganska välbehållen också och lite pimpinett, liiiite androgyn, men det gillar jag. Lite David Bowie så där....
Ha det så gott, hälsa lilla frun och fler bilar bakom luckorna. Eller såna där stenar, alltså dom som var i örhängena!
Kramar på sig

Elle sa...

Ser du, det gick ju att tjata till sig ett inlägg!
Nu konstaterar jag även att du och min make har ungefär samma smak. Förutom färgen då....
Det är ett jäkla tjatande på honom och allt han får ur sig är ordet "Mercedes" - drömmarnas bil.
Vad spelar det för roll om man ligger med fulla blöjor - när man får åka CLS? ;)))
Själv kör jag en Passat och är glad att den just tog mig uppför, det med nysnö täckta, berget. Maken ska köra hem husvagnen från jobbet idag - det blir en jobbig manöver.
Alltså kan jag nu räkna med att ni inte kommer med husbilen till oss. Med Mercedes går det naturligtvis smidigare. Kan tänka mig att maken även är villig att lämna "hedersplatsen" framför garaget fritt för er. :)
Ha en skön helg!
Kram Elle

Anonym sa...

Haha, du verkar ha en hel del bloggvänner som känner dig ganska väl, själv tittar jag in då och konstaterar en etablerad sanning. Män är helt galna, fast du verkar vara det på ett fint sätt!
/Kramisar Magdalena

Marlene sa...

Hejsan!! Jag blev så ivirg att svara på ditt inlägg i min blogg så jag råkade radera (istället för redigera) din kommentar :( Sorry!!!!
Om du vill läsa om Pantrar som räddar Lindängen så hoppas jag att denna länken fungerar!
http://np.netpublicator.com/netpublication/n87846430

Riktigt trevlig helg på dig!! :)

Anonym sa...

Och som pendlarbil kan du väl ha denna?:)
Är den fin? Äh du behöver inte svara det är bara läsa på reg. skylten:) /C

http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_Nitro_3_7_V6_SXT__Sv_sald_4X4__0kr_kont_44329030.htm?ca=11&w=1



Susjos sa...

Den var röd och fin :)

BP sa...

Med tanke på att din röda pärla kostar 604.00 kronor så tycker jag att golvet är en baggis i sammanhanget.
Bilden är cool!

desperat hemmafru sa...

Audi R8 önskar jag mig som shoppingbil i år, så då är vi ju på samma bana. Eller???

Västgötskan sa...

Hej Peter!
Alltför längesen! Jag ser att du kommenterar hos mig ibland. Så mycket att göra, så lite tid.... :-((

Kram M