tisdag 11 december 2012

"Välkommen till 100 miljonersklubben...igen.....!"

Några av mina läsare som minns 100 miljonersklubben? En klubb för levande människor med levande fantasi. Finns det något värre än människor utan fantasi och drömmar, människor som inte unnar sig det som är helt gratis i livet........just att drömma och fantisera.

Fast inget är ju omöjligt som den gode Gunde Swan brukar säga, just nu är en av de högsta "lottvinsterna" i Sverige cirka 170 miljoner, så gå med du också i min 100 miljoners klubb, skulle du vinna så har du 70 miljoner kvar som du kan vara tråkigt realistisk med......barnhem, svält, hjälpa uteliggare, rädda Afrika mm (Ni fattar, områden som jag på intet sätt vill föringa)

Dagligen så träffar jag människor som påstår sig "älska bilar", skitsnack säger jag då stöddigt, har du aldrig hört talas om Duesenberg så saknar du elementära bilhistoriska bilkunskaper.

Detta är i mitt tycke de vackraste bilar som någonsin skapats, finns cirka 400-500 bilar kvar sedan glansepoken på 20 och 30-talet, alla med individuellt designade karosser. Nu vill jag inte trötta ut mina läsare med allför många detaljer, det är bara att googla om man vill bli bilhistoriskt kunnig.

Själv har jag sedan 10-års åldern samlat på alla modeller av Duesenberg och nu när Internet är så stort så håller jag på att bygga upp ett komplett nätregister över alla fordon som finns kvar av detta märke.

I Sverige har det inte rullat många Duesenberg, men på 80-talet köpte en svensk finansman ett exemplar som jag provsuttit i, träffade en lika biltokig kille som mig, han var nattvakt i det garage där bilen förvarades. Vi satt där i framsätet i det garaget och drömde att vi låste upp portarna och tog en tur på Stockholms gator i den ljumma sommarnatten.

Just nu är ett av de i mitt tycke vackraste exemplaren till salu för 800 000 Dollar. Snälla gå in på den sidan och titta på alla detaljbilder..........säg sedan, den var vacker Peter, för jag åka med? Då är du min vän för livet! 1932 Duesenberg till salu.

I min fantasivärld så rullar jag iväg genom snöiga och isiga Julnattsgator i framtiden för att dela ut Julklappar till mina eventuella barnbarn, självklart har jag en gammal vargskinnspäls på mig och en fodrad läderhuva, mitt långa gråa skägg värmer mitt ansikte........hoho!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt Hoho i cyberskorsstenen.


5 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Jag blir så avundsjuk på dina drömmar Peter! Själv känns det som att jag liksom slutat att drömma... Ingenting är sådär jättekul eller jätteåtråvärt just nu. På flera av de bloggar jag följer (eller mygläser) har människor fått cancer, förlorat närstående eller husdjur. Fy f-n vad eländigt alltså. Tänk om drömmen om en bil hade kunnat hjälpa?

BP sa...

Den är vacker! Men jag skulle då aldrig "lufta" den på vårt väglag under vintern.
Ha begär här helt klart. Vi kan väl dela på köpessumman och äga hälften var - jag tar sommarhalvåret;-)

conny sa...

Jojomensan, jag kan tala om för dig att bilintresserad som jag är har jag känt till Duesenberg sen pojkåren! Den ultimata statusprylen! :)

Anonym sa...

Nu vill jag inte göra någon reklam men jag blev nästan mörkrädd nyss. Satt och tittade på vad jag trodde var din blogg och blev som ett frågetacken,vad sjuttsinge har hänt med Peter? Har han blivit fullkomligt galen och så jäkla tråkig? Huu,som TUR var upptäckte jag efter ett tag att det finns en blogg med nästan samma namn.Och se nu har jag kommit rätt igen:) Det här tyckte jag inte om, fy vad skrämmande men nu är man nöjd igen. Tappade fullkomligt bort mig nu vad jag egentligen skulle skriva haha men Ha en fortsatt trevlig Lucia!:)/C

http://oumbarligating.blogspot.se/

Anonym sa...

Ja men kanske i vit i så fall:)/C